Stangen

Alla inlägg under juni 2013

Av Emma - 30 juni 2013 17:47

Fredag: Blev förkyld på riktigt... Red Zorro på banan, han var seg. Red sedan Emilio i skogen, han var pigg och busig. På kvällen hade vi mitt kalas. Jag fick följande: En ny schleich häst - Tennessee Walker stoet - fick namnet Sun, en blommig ask, 800 kr, en nyckelpiggsprydnad, en sittsäck.

Lördag: Red Kiwi i skogen. Hon var pigg och jättefjantig

I dag: Har ridit både Zorro och Emilio i skogen. Dom var duktiga båda två och hyfsat pigga.

 

Av Emma - 28 juni 2013 15:10

Vi skulle hoppa vattenmatta. Först värmde jag upp i dressyr, hon var väldigt pigg. Sedan skulle jag hoppa och hon vägrade gång på gång, vi la ner så att det bara var bommar + vattenmatta men hon bara vägrade. Till slut hoppade hon. Nästa gång vägrade hon i ca 10 min innan mamma sprang med henne över. Detta upprepades en gång till med ca 5 min vägring mellan.  Sedan tvingade jag över henne själv en gång. Sedan vägringar igen innan jag fick över henne tvfå gånger i rad. Sen red vi lite dressyr vilket inte gick så bra eftersom hon var överpigg. Vi avslutade med att hoppa det en gång till vilket gick jättebra, hon hoppade direkt. Är inte så nöjd...

 

Av Emma - 27 juni 2013 22:04

Då är man tonåring då!!! Känns lite skumt... Har i dag fått dessa fem presenter av mamma och pappa men i mon blir det fler då vi har mitt kalas:
Min älskade laptop<3<3<3(helt klart den bästa)
En wifi sändare så att jag kan blogga från laptopen (funkar inte just nu eftersom det saknas en kabel så vi får se när premiär bloggningen kommer...)
Marinblå ridbyxor
Öronhängen
En bok
Tänkte bjuda på fem saker ni antagligen inte vet om mig eftersom det är min födelsedag:
1. Jag har inte hål i öronen
2. Jag hatar färgerna orange och brun
3. Jag har vunnit elva rosetter varav fem är med Stangen
4. Just nu känns det som om jag ska bli förkyld:-P
5. På mitt rum har jag en gardin med Mulle hästar på som mamma har sytt.

I dag har jag hoppat vattenmatta med Kiwi. Det gick ganska dåligt. Ett hoppavsnitt kommer tidigast i mon eftersom jag inte orkar skriva ett från mobilen.
Kramizar Emma<3<3<3
 

[Bild]

Av Emma - 26 juni 2013 21:47

Nä det känns hel konstigt. Men detta har hänt under veckan:
Måndag: Red Zorro grävling. Han var pigg i slutet. Sedan delade jag och Eve ut breven till årets upplaga av Hägghults Sommarhopp som detta år kommer vara terrängritt i stället för banhoppning.
Tisdag: Red Zorro grävling med mamma och Kiwi. Red honom barbacka, det var jättemysigt! Red även Emilio barbacka en kortare runda och han var superpigg.
I dag: Det har regnat hela dan så det ända jag har gjort med hästarna är att gå en promenad med Emilio och borsta honom. Sen har jag läst m.m
I mon: Jag fyller 13 år och blir tonåring. Wow! Ska även rida dressyr och hoppa vattenmatta med både Kiwi och Zorro.
Kramizar allihopBild på Emilio i Kiwis skrittäcke, inte riktigt rätt storlek kanske...:-P

Av Emma - 23 juni 2013 18:02

Har varit lite lat med bloggningen nu igen men här är en liten lista på vad jag har hittat på:

Torsdag: Red dressyr med Zorro på banan, han var lite okoncentrerad och lyssnade inte på mig.

Fredag: Midsommarafton!!! Gick upp kl 5 på morgonen för en midsommaritt på Kiwi, kom iväg vid 6. Red henne barbacka och det var super mysigt. Fast jag var trött. På förmiddagen red jag sedan Emilio barbacka och han var super pigg. Han ville galoppera hela tiden! Jag önskar att han var så lite oftare. Sedan åkte vi bort till några grannar och firade midsommar med dom.

I går: Hoppade och dressagade med Zollsing. Han var duktig med kisade 6 gånger även att det inte kom så mycket. Först trodde vi att det var något fel på honom menså fort vi kom utanför ridbanan så kissade han en 7:e gång, jättemycket så vi kom fram till att det nog mer handlade om att han inte ville kissa på ridbanan. Han kissade jättemycket en 8.e gång sedan i boxen. Gick oxå en promenad med Emilio.

I dag: Red dressyr med Kiwan. Hon var superfin, love you♥ Sedan longerade mamma mig på Emilio som var ganska seg. Har även rensat hela våran stora grusgång från ogräs i dag med belöningen att äntligen efter många år av drömmar och tjat få en laptop av mamma. Hihi i morgon ska den bli MIN!!!!!!

 

Av Emma - 19 juni 2013 18:00

                     

Av Emma - 19 juni 2013 17:09

Vi skulle hoppa samma bana i dag fast 40/50 cm för att hon inte skulle stanna så mycket. Och det gjorde hon inte heller så vi höjde upp till 50/60 cm. Det gick oxå bra. Lite väl fort bara som vanligt. Sedan hoppade vi ett räcke på 70 cm och 80 cm. Hon hoppade jättefint men råkade riva en gång - mitt fel eftersom jag höll tillbaka henne för mycket. Sedan skulle vi hoppa 80 cm stigsprång. Hon kan i full fart och sedan tvärstannade hon men det gjorde inte jag:P Jag for rätt in i hindret men klarade mig oskad. Hehe. Hon vägrade några gånger till utan att jag flög av och sedan hoppade hon tillsist och då slutade vi eftersom man ska göra det när det går som bäst♥

 

Av Emma - 19 juni 2013 17:01

Lite vad jag har hittat på:

Söndag: Var i Ullered. Köpte lite saker till hästarna och till mig....

Måndag: Red långritt med Kiwi, med Eve och Sandra. Det var jättekul men har var ganska stirrig och tittig på alla nya saker. Sedan red jag en lite lägre uteritt även med Emilio. Han höll ett ganska bra tempo faktiskt.

Tisdag: Red Zorro vattenfall. Han var jätteduktig. Mitt under rundan kom han på att han var ensam och började gnägga jättehögt. Hihihi. På kvällen kollade vi på Hacke-träning i fall att jag och Kiwi kanske skulle börja där i höst. Men det var inte alls bra. Dom slog hästarna mer än bara till bestraffning and so on....

I dag: Har hoppat bana med Kiwi igen och ramlat av rätt in i ett hinder, mer i hoppavsnittet (min 17:onde avtrillning). Sedan tvättade vi Kiwi och Zorro och sedan longerade jag Emilio. Han var busig. Vi testade även med ett hinder i volten och det klarade han super!♥ Sedan fick han springa lös och jag jagade honom. Han var helt crazy;)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards