Stangen

Alla inlägg under augusti 2014

Av Emma - 31 augusti 2014 17:18

I bland (läs ofta!) tänker man så mycket på att det är måndag i morgon att man helt glömmer bort att njuta av söndagen. Det är ju faktiskt helg och ledigt både lördag och söndag. Det får man inte glömma! Nog pratat om det.

I dag red jag vattenfall med båda pållarna. Diara red jag med mamma och pappa och hon var pigg och framåt men fick riktigt lugn trav några gånger oxå :D

Emilio red jag själv. Det var minst ett år sedan vi red ovanför den branta backen som jag pratat om tidigare och bort på de längre rundorna så det var lite nostalgi för både mig och Emilio för vi körde fullt race. Emilio var lika busig och crazy som han alltid varit på den rundan, ända skillnaden var att han nu blev väldigt trött och svettig av den. Han är ju äldre nu och har även sämre kondis eftersom han lite har trappat ner sin träning till en underhålls nivå. Men vi hade iaf riktigt skoj!

Och i morgon börjar skolan...

 

Av Emma - 30 augusti 2014 16:34

Ja, i dag var jag är mer död en levande, kunde typ inte sova nåt alls i natt så var väl lite halvt taggd inför träning, haha. Jag skrittade och travade fram Diara innan Essi kom för hon blev några minuter sen och då kändes hon ganska mjuk. Sedan tog Essi över och red igenom henne ordentligt. Diara går otroligt bra med Essi men man ser ju ändå att hon kämpar emot. Essi sa att hon var ganska stel och att vi skulle jobba mycket på volter för att mjuka upp henne så skulle hon rida igenom henne söndag nästa vecka igen. Så det blev väl ingen träning för mig men för Diara blev det ett stenhårt pass och det var behövligt!


Sedan höll jag träning för mamma, pappa och lill-Amanda. Lite bommar osv och det gick jättebra för dom alla. Så det blev nästan ingen ridning för mig i dag heller...

   

Av Emma - 28 augusti 2014 16:30

Då var man förkyld, snorig och har jätteont i halsen. Egentligen skulle båda pållarna gått i dag eftersom det var kort skoldag men när jag överlevt den så kände jag bara: inte en chans. Så jag sov i 2 h innan jag red en lugn skritt och trav runda i skogen på Diara eftersom hon var tvungen att gå efter träningen i går. Men i morgon ska båda vila och för en gångs skull ska det faktiskt bli skönt. Sen blir det Essi träning på lördag så hoppas att jag är piggare då.

Kramizar sålänge :)

 

Av Emma - 28 augusti 2014 16:15

Våran första träning för Anneli gick väldigt bra måste jag säga.

Diara var dock inte som hon brukar vara, väldigt pigg och framåt, utan mer försiktig och tillbakadragen som hon var när vi tävlade i Bratteborg. d

Vi började iaf med galoppbommar på volt och det gick oftast bra, några gånger kom vi fel men så blir det ju. Sedan la vi in en oxer efter bommarna och den hoppade hon fint om än lite tveksamt. Sedan hoppade vi bana ca 70 cm:

1. Oxer

2. Räcke

3. Räcke

"4." Volt

5. Galoppbommarna

6. Kombination räcke--->oxer

7. Oxer

8. Räcke

Vi fick två stopp på första oxern när hon var lite dum men sen flöt hela banan på fint.

Sedan hoppade vi samma bana, ca 90 cm och då fick vi mycket bättre flyt men vi råkade peta ner en bom på första i kombination för vi hade lite dåligt tempo.

Så är överlag riktigt nöjd med Diara och själva gruppen var både bra (vi var bara 3 st) och dålig (den var stor åldersskillnad på hästarna, Diara är ju 5 och dom andra två var 10 och 13 vilket gör att dom hästarna orkar hoppa mycket mer och högre).

Film från bommarna:

Av Emma - 27 augusti 2014 18:13

Hallu allihopa! Sitter just nu i bilen påväg mot hoppträning i Clinic Arena, Tenhult med Diara! Ska träna för Grand Prix (150 cm) vinnaren Anneli Wetterström. Hon är en super bra ryttare och det ska bli superspännande och träna för henne!

I går hann jag tyvärr inte blogga men red dressyr med Diara på banan först. Banan var rätt hård för vi har inte hunnit sladda och därför var jon lite "stel". Vi körde mycket på böjt spår och även en del skänkelvikningar. I slutet var hon riktigt fin!
Emilio och jag hängde med mamma och pappa ut i skogen. Han var superpigg och riktigt busig. Vi hade superkul!
Det var typ allt, nu håller vi tummarna för en toppen träning!
Denna är bra:

Av Emma - 24 augusti 2014 14:05

Såhär några veckor efter alla andra var det dags för oss att fiska kräftor, haha. Jag äter dom inte så de är ju mest till för mamma och pappa ;). Iaf så var det helt klart rekord på fångsten, har inte räknat men vi fick minst 25 st! Och 9 av dom var i samma bur!

Från kräftor till hästar:

I går red jag dressyr med Diara och samtidigt red lill-Amanda runt lite på Emilio. Vi red evighetsövningen, om än på olika nivåer. Hon skippade tex skänkelvikningarna, haha hon vet inte ens vad det är. Diara var fin och mjuk men vi fick kämpa när vi gjorde skänkelvikningar åt höger eftersom hon då ska flytta för vänster skänkel och vänster är hennes dåliga varv. I slutet fick jag hoppa upp och galoppera lite på Emilio eftersom han vägrade göra det med Amanda.

I dag red vi ut, hela truppen, med Amanda längst bak på lille Emilio. Det flöt på bra och Diara var inte överpigg utan rätt lagom.

Nu ska jag sova hos mormor och morfar tills i morgon och åka till skolan därifrån. Vilodag har hästarna oxå så vi kanske inte ses förren på tisdag, vi får se. Bye så länge ;)

 

Av Emma - 22 augusti 2014 18:55

Äntligen fredag! Wohooo! En hel vecka har man överlevt! I dag har jag gjort.... inget typ, förutom skolan då ;) Hästarna har vilodag men i morgon kör vi! Det var väl allt? Om jag ändå ska skriva något mer så kan jag upplysa er om att det regnar här.... Fast det gör det ju jämn nu för tiden så ni blev nog inte förvånade, haha. Anyway, ett låttips:

Av Emma - 21 augusti 2014 19:09

ÄNTLIGEN var det hoppdags för mig och Diara! Eller, mer markarbete egentligen eftersom hindrena var 40 & 50 cm. Vi övade på att korta och länga galoppsprång mellan två hinder och det gick bra. I uppvärmningen var hon riktigt fin och mjuk. Det förstörs ju sen när man börjar galoppera, då blir hon jobbig för att hon bara ska galoppera. Så mellan hoppen var man tvungen att jobba lite serpentiner osv tills hon hittade sin plats. Men är riktigt nöjd!


Nu till Emilio min ängel! Vi red ut och han var pigg! Riktigt pigg vilket nog beror på att han var vilat 3 dagar. När han är såhär pigg och busig är det inget som kan stoppa oss. Vi far fram som vildar i skogen, haha, som vi litar till 100 % på varandra. Det gör man efter 8 år tillsammans. Det är en så underbar känsla. Emilio springer så fort han kan och man märker att han ÄLSKAR det och jag, jag skrattar och skrattar och skrattar & hejar på, hahaha. Då är vi verkligen ett team! Åhhhhhh vad jag älskar dig Emilio! Världens finaste!!!!


Film från en gång vi galopperade på fältet:

Och Emilio: You're the One!

I'ts: Our Story!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards