Stangen

Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Emma - 4 januari 2017 10:00

Oktober

2 oktober hängde jag med Camilla & China på hopptävling i Tranås och aggerade hästskötare, filmare, framridare och avtravare. Dagen resulterade i två felfria rundor, både i 80 & 90 cm! Några bilder:

             

Dagen efter skrev jag gymnasiets första prov – och fick dessutom högsta betyg!

9 oktober hade vi en liten ridphotoshoot med Emilio på fältet och det blev efter lite redigering ganska fina bilder trots att det regnade för fullt. Några favoriter:

       

14 oktober firades Kiwi med tårta. Och varför? Jo, hon hade bott hos oss i hela 10 år! Helt sjukt verkligen.

   

Dagen efter hade vi en dressyrphotoshoot med Kiwi på fältet och bilderna blev så grymt fina! Svårt att välja bara några favoriter men har iaf försökt:

           

19 oktober var en nervös dag. Då var vi nämligen på återbesök med Diara. Hon friskförklarades och vi fick påbörja en 6 veckor lång igångsättningsperiod. Bild från första gången jag satt på henne, dagen efter återbesöket:

 

25 oktober hade vi haft Zorro i 8 år. Firades inget speciellt men la ut denna urgulliga bild (från tidigare på året) på instagram:

 

Samma dag travade jag även Diara för första gången sen skadan. Hon uppskattade det kan man lugnt säga, hehe.

26-30 oktober var det Elmia Scandinavian Horse Show i Jönköping och jag var där onsdag och söndag. På söndagen hade jag och Camilla vunnit VIP biljetter så det var extra lyxigt. Några bilder därifrån:

         

Från den 30:e till den 31:e sov jag hos mormor och morfar och vi bakade pepparkakor. Lite tidigt kanske men en rolig tradition.

       

På kvällen den 31:e hade jag, Amanda, Victoria och deras kompisar (en till varje, hehe) Halloweenritt i byn. Vet inte om vi var så skrämmande men Emilio var iaf söt i sin häxhatt.

     


Novemver

2 november kom snön surt nog. Utan varken brodd eller snösulor blev det ridproblem och vi fick ta det väldigt försiktigt.

     

Det var för övrigt en väldigt händelselös månad då nästan inget speciellt hände då vi inte kunde tävla eller träna något. Diaras igångsättning pågick hela månaden.

11 november öppnade vi ZorroJumps hemsidan och började annonsera - besöksstatestiken sköt i höjden.

www.zorrojumps.n.nu

   

12/11 satte vi upp mina och Diaras plaketter på hennes boxdörr, ungefär ett halvår efter vi tänkt göra det, hehe.

   

14/11 började jag och Diara äntligen galoppera igen. Bild från innan avfärd:

 

20 november red jag och Amanda på banan ihop och pappa tog lite bilder, här är ett urval:

       

Helgen därpå tog vi in och klädde stallgranen, såhär fin blev den:

 


December

3 december hade jag och Emilio en ridphotoshoot i snön på fältet. Bilderna blev jättefina! Här får ni ett urval samt lite film:

           

5/12 gick Diara på vintervila i tre veckor med enda undantaget den 10:e då jag, Amanda och Victoria hade luciaritt i byn. Jag var lucia på Diara och Amanda tärna på Emilio.

Några bilder på oss:

     

12/12 red jag Zorro på fältet för första gången – en minst sagt spännande upplevelse. Han var såå nära att bocka av mig men lyckades som tur var inte.

Öronbild:

 

17/12 var jag i Skara och kollade på Timoteijs näst sista konsert som grupp. Det var en magisk kväll – helt underbart! Inlägg HÄR och några bilder här nedan:

       

Sedan gick det fort till jul. Den 22:a slutade vi och jag hann rida tre hästar redan första dagen, haha. Dagen efter var jag och red Casper för första gången sen hans skada och han var jättefin. På kvällen laddade jag och mamma upp inför julafton genom att göra julgodis, här bild på knäcken:

 

Julafton bjöd på regn och blåst så min och Emilios julritt blev inte den mysigaste...

 

...men det blev desto mer julmys hos mormor och morfar sen bortsett från att jag fick feber under dagen och däckade i säng redan halv åtta när vi önskat hästarna god jul. Det är därför jag ser död ut på bilderna:

   

Jag var iaf väldigt nöjd med mina julklappar, särskilt min ridhjälm som jag provade ut under Elmia i höstas. Inlägg om mina julklappar hittar ni HÄR.

 

På juldagen hade jag nästan 40 graders feber men red såklart ändå. Inte att rekommendera. Sedan började jag sakteliga tillfriskna och febern släppte.

Den 27:e hade jag, Amanda och Evelina en liten julritt i byn:

       

Året avslutades som vanligt med min favoritdag på året, mysigaste nyårsafton. Jag tränade först för Camilla på Zorro, inlägg HÄR och bild+film här nedan:

 


Avslutningsvis firade vi nyårsafton bara vi i familjen med god mat, mys med hästarna och vi gick och la oss klockan 22 precis som vanligt.

   

   

Missa inte "Mina planer för 2017" som kommer upp i morgon.

Av Emma - 4 januari 2017 09:45

Trots dåligt väder med snö och blåst så gjorde vi ett lyckat försök att komma iväg. Hade det varit något annat hade vi aldrig åkt men vi ville verkligen bli av med mätningen för vid nästa tillfälle skulle det säkert bli ännu mer snö... Nu är vi iaf påväg hem igen och hoppas att vi överlever den resan också för det är väldigt halt. Hon blev slutmätt 143 cm vilket var lite förvånande då det var så hög hon var för fyra år sedan också. Hon har alltså inte växt något alls. Det spelar i vilket fall som helst ingen roll men man kan ju inte säga att det var på marginalen att hon blev ponny, haha.

Bjuder på två söta bilder från boxen på kliniken:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards