Stangen

Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Emma - 7 januari 2017 18:05

Det har snöat nästan hela dagen i dag. Suck, jag som vill att allt ska smälta bort... Iaf, jag och Amanda red ut en längre sväng på Diara och Emilio i morse i hopp om att snön skulle göra det lite mjukare. Dock var det inte tillräckligt mycket snö för det så vi kunde nästan bara skritta. Då kunde vi lika gärna ridit den mjukare rundan... Diara var ganska fin, åtminstone stundtals. Försökte smita från arbetet rätt mycket så längtar tills jag kan trimma ordentligt på henne på banan. Får vädret bestämma dröjer det dock ett tag.

Annars har jag joggat i snön och under em har mormor och morfar varit här på fika - mysigt. ♥

I morgon ska jag och Amanda rida Kiwi och Zorro + ta ner julpyntet i stallet, alltid lika sorgligt.

Hoppas ni får en bra kväll! ♥


Från förra året när vi tränade i snön på banan:

   

Av Emma - 7 januari 2017 18:02

Det var längesen jag hade en frågestund här på bloggen nu så tänkte att det var dax. Ni får fråga hur många frågor som helst och om vad som helst; om mig, hästarna, mina åsikter om olika saker osv. osv. Finns inga gränser - alla frågor är välkomna, ju fler desto bättre! Mitt mål är väl att svara på frågorna om ca en vecka men det beror mycket hur många frågor som trillar in. Håller tummarna för många! ☺♥


 

Av Emma - 7 januari 2017 15:45

Ponny – Häst - inget slår ponnytiden ♥


Skimmel – Skäck - det roligaste är att nästan alla andra hästar på en t.ex framridning är rädda för skäckar, haha


Ridkläder – Vanliga kläder - ridkäder betyder ju att man är i stallet ;)


Röd – Blå - kommer ihåg när jag hade rött på Diara i början, omg...


Beställa på nätet – Köpa direkt i butik - då slipper man åka till stan, hehe


Tävla – Träna - alltid roligast att tävla


Färgglad – Mer stilrent - gärna mycket glitter dock


Ingen häst – 10 hästar - beror på om man har mycket plugg eller inte men annars är det ingen svår fråga


Orange på en fux – Vitt på en vit - avskyr orange


Hoppa terräng – Hoppa vanligt - betydligt mindre skaderisk


20 åring – 1 åring - en ettåring har ju hela framtiden för sig medans för en tjugoåring är det bara pensionen kvar


Bett - Bettlöst - jag red på bettlöst när vi tog vargtanden på Diara, sen dess har jag knappt rört det, haha


Brun utrustning - Svart utrustning - kan inte tänka mig att ha brun sadel och träns, tycker inte alls om brunt


Hoppas att ni uppskattar denna typ av inlägg. Har ni önskemål om inlägg så är det bara att kommentera! ☺


Kolla hur vi såg ut... Bild från pay and jump i Ulricehamn juli 2014:

 

Av Emma - 7 januari 2017 10:00

                 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards