Stangen

Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Emma - 8 februari 2017 18:06

Då jag kom hem så tidigt i dag blev alla hästarna ridna. Tycker det är så skönt när man vet att alla har fått röra sig då jag i vanliga fall bara hinner med Diara i veckorna.

Först red jag och mamma ut på Zorro och Kiwi. Zorro var väl hyfsat pigg men ganska tung i handen, som alltid när jag inte har ridit honom på ett tag. Vi kunde inte göra så jättemycket då det var ganska halt men lite i varje gångart blev det iaf. Höll för övrigt på att frysa ihjäl, hehe.

Nr tre och fyra fick ridas lite på banan. Jag på Diara och mamma på Emilio. Jag red ett ganska basic dressyrpass med fokus på skänkelvikingar. Hon vill inte riktigt lyssna på min vänsterskänkel så det jobbade vi lite på. I slutet var hon ganska så fin beroende på hur man ser det. Hade hon gått såhär pass stabilt i form ett pass innan jag började träna för Mia-Lisa så hade jag varit i sjunde himmeln. Två träningar senare (ja, vi hann tyvärr inte fler innan hon blev skadad) så ser jag ett sånt här pass som helt okej. Otroligt vad rätt tränare kan göra! LÄngtar nåt grmyt tills vi ska börja räna för henne igen. Vi är faktiskt inbokade för träning nästa vecka men vi får väl se hur det blir med vädret. Förra torsdagen var vi också det men fick ställa in p.g.a stenfrusen ridbana. Denna gång ska vi åka till ett ridhus och träna men just nu vill snön något annat. Ödets ironi...


I morgon slutar jag sent så blir ingen ridning. Dock bara två dagar kvar till sportlovet nu så det känns överkomligt. ;)

Ha en bra kväll alla! ♥


Bilder från vår allra första Mia-Lisa träning. Ignorera min fruktansvärda skänkel på den översta bilden...

 

Trött ponny efteråt:


 

Av Emma - 8 februari 2017 07:46

Godmorgon! Jag har inget att klaga på när det gäller min onsdag (förutom möjligtvis snön men den är ju inte mycket att göra åt). Vi har inställd idrott i dag (bara det kan ju få mig på bra humör när som helst) och har lyckts flytta fram matten så att vi slutar halv 11 istället för vid 13. Så kommer vara hemma redan halv 12!!! Så skönt! Jag ska rida dressyr med Diara på banan då det är så pass mycket snö på den nu att det går. Sen funderar jag på att ta ett pass med Z också, vi får se. Så ni fattar nog varför jag inte säger nej till denna onsdag? Hoppas ni har en lika bra framför er!


Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards