Stangen

Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Emma - 11 februari 2017 19:53

Hej! Blev ett sent inlägg i dag då jag har haft fullt upp. Tänkte börja med att skriva lite om när vi var i ridhuset i morse och hoppade med Diara.

Det stod redan hinder uppsatta när vi kom dit så vi körde på den övningen. Det var bl.a två hinder på böjt spår samt en serie med tre travbommar - kryss - oxer - räcke. Diara var ganska fin från början men lite småseg så fick väcka upp henne. När vi väl började hoppa blev det dock fart på henne och serien tyckte hon var jätterolig. Så synd att vi inte får plats med såna på våran ridbana för det är verkligen jättenyttigt. Camilla kom och red Maja samtidigt så hon gav mig lite tips, både i hoppningen och markarbetet och hon tyckte att Diara såg väldigt fin ut. Och jag är väldigt nöjd med henne i dag - hon var såå duktig!

Film från hoppningen:


Sedan red jag och Amanda ut på Emilio och Zorro, jag på Emilio för ovanlighetens skull. Båda hästarna var väldigt taggade så det slutade med att de stack och Amanda ramlade av, hehe. Men allt gick bra och vi bara skrattade. I morgon får hon rida Zorro igen är tanken, men Emilio också då jag tar Diara och Kiwi.

Under em var vi inne på Hööks rea en sväng och jag fick tag i ett väldigt bra fynd. Ett JH ulltäcke med lyxig känsla som Diara ska få ha när vi åker på tävlingar. Älskar svansflätan! Passade perfekt dessutom.

Bilder från Hööks hemsida:

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards