Stangen

Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Emma - 14 februari 2017 17:07

Hej! Har ni haft en bra dag? Min tisdag har varit jättehärlig med rikigt vårväder - sol och 7 plus. Jag fattar dock inte varför snön inte smälter, vi måste ha någon slags supersnö här, haha.

Först ut i dag var Emilio som fick en busig tur i skogen. Jag testade ett nytt lite mindre fält och där var det mjukare. Så vi travade och galopperade runt några varv och jag var inte ensam om att tycka att det var kul, haha.

Nr två var Zorro som jag red ett kort pass på banan. Förskte tänka på det Camilla sa när hon tränade oss på nyårsafton (Zorro har inte gått på banan sen dess, hehe), att få igenom honom för skänkeln och så. Därför red vi mycket skänkelvikningar och även voltjobb för att aktivera innerbakbenet, någon som Zorro anser är väääldigt jobbigt. Han lyssnade fint för vänster skänkeln med ignorerade höger när det passade honom vilket var nästan hela tiden. Så blev mycket fokus på det och i slutet kändes han mjuk och fin. Vi kunde bara rida i skritt och trav då banans underlag inte är det bästa för tillfället men det finns så det räcker att jobba på där också, haha.

Sist ut var Diara som fick gå en längre runda i skogen i dag. Vi red faktiskt vattenfall för första gången sen i höstas och underlaget var över förväntan. Vid sjön kunde vi tom ta de vanliga galopperna, något som uppskattades. Vi red faktiskt inte själva utan Victoria och Dora var med. Var jättelängsen vi red ihop nu då våra skolscheman inte stämmer särskilt bra (vi slutar tidigt olika dagar) men det var väldigt roligt och vi hade massor att prata om.

Dagens bilder blir två öronbilder på Diara från dagens ridtur + bild på den minitårta som mamma har gjort p.g.a att det är alla hjärtans dag i dag. All kärlek till er. ;) ♥

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards