Stangen

Alla inlägg den 5 mars 2017

Av Emma - 5 mars 2017 14:28

Jag undrar hur många av vinterns inlägg som har haft just denna rubriken...? Nu är det ju visserligen vår men det är inget snön tycks bry sig om. Det var 5 cm snö på marken i morse och full snöstorm så som ni kanske förstår blev det inget ridhus - blääää! Jag och Amanda tog istället en liten uteritt på en pigg Diara och en seg Emilio. Jag klädde in Diara i hennes heltäckande regnridtäcke för att hon inte skulle bli så kall om halsen när det blåste så. Och det hjälpte för hon var jättevarm och go under när vi kom tillbaka. Jobbade henne ganska mycket i både trav och galopp i dag och hon kändes fin. Lite spänd och taggad då det blåste rätt kraftigt men det är ju inte så konstigt.

Vid 10 var jag hos Camilla och hjälpt henne med två hästar. Först red jag Camé på banan och hon var riktigt fin! Innan har hon varit lite svårstyrd och mest velat sakta av om man inte jagat på henne bakifrån men i dag kunde vi rida både volter och serpentiner och hon hade en väldigt fart. Tog tom galopp för skänkeln och i höger varvet fick hon feeling och galopperade på som bara den, trodde aldrig att jag skulle få stopp, haha. Så duktig!

Sen red vi ut på Cassino och China. China var grymt pigg och taktade fram i skritten. I varje galoppfattning flög hon rakt upp i luften och skickade bakbenen rätt ut. I och med det kom hon lite efter Cassino, något som hon snabbt såg till att ta igen. Så söt! ♥

Bjuder på den första öronbilden någonsin på Camé:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards