Stangen

Alla inlägg den 7 mars 2017

Av Emma - 7 mars 2017 10:57

Först och främst: Ni får ursäkta att hela detta inlägg är skrivit i kursiv stil men det bara blev så och går inte att ändra via den vanliga knappen för enligt den är det inte kursivt... Så får inte bort det helt enkelt, ni får stå ut.
 
Gårdagens uteritt med Diara var riktigt härlig för även om jag inte gillar snö längre (endast p.g.a att vi inte kommer uppför vår bybacke med transporten då, de problemen hade jag inte förr då vi aldrig åkte iväg med någon häst innan Diara kom) så är det något speciellt med att galoppera i 30 cm pulversnö. Även Diara uppskattade det och hade gärna galopperat ännu mer och ännu fortare. Lät henne sträcka ut ordentligt i en lång uppförsbacke och då märkes faktiskt att det var lite jobbigt för det var en marginell tempominskning i slutet. Bra träning för henne! Annars fokuserade jag mer på att hon skulle lyssna på broms och gas och arbeta rätt. Hon har fått mycket mer respekt för min hand nu sen jag blivit lite hårdare i vad jag accepterar. Nu kan hon trava på i form med bibehållen takt samtidigt som hon bär sig själv utan att ta stöd i min hand vilket är en enorm och viktig utveckling. I galoppen kan hon bli lite mer dragig men det är på g där också. Så fort hon inte accepterar mina förhållningar gör vi halt och det vill hon ju absolut inte, haha.
 
Några snöiga bilder från i går:

         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards