Stangen

Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Emma - 9 mars 2017 18:13

I går hade jag och Diara en fantastisk uteritt i snö och solsken! Inte vad man önskar i mars kanske men ändå väääldigt härligt. Fokuset låg på galopparbete så vi tog många galopper i samlat tempo så att hon fick arbeta med sina bakben in under kroppen, något hon inte riktigt har styrkan att göra helt obesvärat hittils, det är därför vi måste träna mycket på det nu. Sen blandade vi det självklart med en och annan busgalopp uppför backarna också, något som Diara helt klart uppskattar mer, haha. I travarbetet, som visserligen inte blev jättemycket men ändå litegrann, var hon superfin!

Några härliga vinterbilder från turen:

       

I dag tog jag istället en snögalopp på Emilio. Det har börjat smälta ordentligt nu så det blev mycket styltor. Det bekymrade dock inte Emilio särskilt mycket för han höll ett högt tempo, busade på och vi hade jättekul ihop, precis som vanligt. ♥

Öronbild:

 

Fällsäsongen, med allt elände som den innebär, har nu dragit i gång och jag tog årets första fällomgång på Stangen i dag. När hårbollen börjar tappa sina hår... De är MÅNGA, fler än man kan ana, suck.


   

I morgon ska jag ev hoppträna med Diara, annars blir det en uteritt och så hopptränar vi på lördag istället. Vi får se. Fredag är det iaf och det säger man ju inte nej till, hihi. ☺

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards