Stangen

Alla inlägg den 14 mars 2017

Av Emma - 14 mars 2017 19:14

                   

Av Emma - 14 mars 2017 07:45

Årets första tävling och dessutom min debut på regional nivå! Var en superrolig dag och jag var inte nervös över min egna prestation en enda gång men höll därimot på att dö när de andra i laget red, haha.

LC bed. A:0/A:0 - 0+0 fel - 2:a plats
Tävlingen var överlag väldigt dåligt organiserad och framridningen var inget undantag. Den var ihop med framhoppningen vilket gjorde att man bara hade 7 starter på sig att värma upp och hoppa fram. Men Casper har inga problem med snabba framridningar, han kändes superfin från start. Han var väldigt explosiv och lyssnade bra på mig. Alla sprången blev bra och var taggad till tusen när vi red bort till tävlingsridhuset. Banan var ganska simpel, inga svåra vägar eller distanser. I omhoppningen tog vi ganska fräcka svängar men jag var inte tillräckligt tydlig i en av dem så Casper tvekade på om vi skulle utanför eller innanför och där förlorade vi den sekunden som skillde mellan mig och Linnéa (också Grankärrsryttare) som vann. Lite surt men är ändå jättenöjd med vår runda och känslan när de sa "och vi har en ny ledare i klassen" efter att jag gått i mål var obeskrivlig! Bästa Casper!

       

LB bed. A1:a (lagklass) - 0+0 fel, lagets totala: 0+0 fel - 2:a plats
Efter min andra plats i uttagningsklassen (LC) kom jag med i laget och vi var verkligen ett grymt lag! Det var Linnéa, jag och Wilma som kommit 1:a, 2:a och 3:a i LC:n för C-ponnyer. Sen även Alexandra som inte blivit placerad den dagen men som vann den LC som gick på lördagen. Vi var nolla rakt igenom, både grund och omhoppning och var ynkliga 2 sek från vinsten. När jag skulle in och rida grunden hade de inte ropat att jag skulle hålla mig beredd utan när det sen var min tur fick jag gå rakt in på banan utifrån, något som hände flera andra också. Så dåligt av funktionärerna. Det var iaf inga problem för Casper som gick rakt in och satte en klockren nolla iaf. I omhoppningen red vi lite mer safe vägar för att inte råka få ett nedslag och förstöra för laget men vi speedade desto mer (Casper älskar det) och hade därmed lagets snabbaste tid! Han är grym den här ponnyn.

Så vi fick med två grymt snygga och stora rosetter hem samt en pokal förutom plaketterna. Jag som älskar priser var i sjunde himlen, haha.

                 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards