Stangen

Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Emma - 15 mars 2017 19:55

Som ni kanske har sett har bilderna från photoshooten börjat komma upp. De kommer i fem delar, en varje dag fram t.o.m lördag. I dag var den första av två studiedagar och den lite lugnare av dem. Har varit hemma hela dagen vilket jag älskar att vara. I morse red jag och mamma först ut på Emilio och Kiwi. Det var konstigt nog ganska fruset trots att det varit plusgrader hela natten. Men vi tog det lite lugnt och det uppskattade Emilio, haha.

Diara var ganska jobbig i dag. Vi red en lite längre uteritt och då hade det mjuknat i marken. Jag orkade inte ta på martingalen och red dessutom på hennes raka bett som är lite snällare än det tredelade och ja, det utnyttjade hon. Hon var väldigt fin fram tills vi började galoppera för då hetsade hon upp sig och skulle bara dra iväg. Hon blev tung i handen och hängde på bettet (som hon gärna gör på det raka) och när jag tog tag i henne körde hon bara upp huvudet så att jag såg hela bläsen. Jag var helt genomsvettig innan jag fått hyfsad ordning på henne men särskilt bra blev det aldrig för hon var alldeles för taggad. Hoppas hon är lugnare på dressyrträningen i morgonen.

Förutom ridningen har jag joggat och betat av läxor.


I morgon ska jag rida Emilio på morgonen samt jogga. Camilla kommer och skor Diara vid 12-13 tiden, kommer inte ihåg exakt när det var. Sen ska ju jag och Diara som sagt dressyrträna för Mia-Lisa på kvällen. Det blir vårt första ridpass med lindor - är så taggad på det. Hoppas all min träning på att linda snyggt och lagom hårt har gett resultat, hehe.


Diara i dag:

 

Av Emma - 15 mars 2017 10:00

                   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards