Stangen

Alla inlägg den 1 april 2017

Av Emma - 1 april 2017 20:30

Flaggan har suttit uppe hela dagen men nu kväll har vi även firat Kiwi ordentligt med sång, tårta och pussar. Den där tårtan höll på att kosta mig fingret när kom på den briljanta idén att hyvla morot med osthyveln och då även hyvlade mitt finger i samma veva. Men men, på med plåster och inget gnäll - är man hästmänniska så är man.

Hon uppskattade sin tårta (lyckades faktiskt undvika att få blod på den) och den försvann ganska snabbt, haha. Här får ni några bilder från kvällen:

         

Av Emma - 1 april 2017 20:00

Hej! Hoppas ni har haft en bra lördag. Jag började min med en uteritt på födelsebarnet aka Kiwi. Amanda hängde med på Emilio. Kiwi var jättejättepigg och verkade inte ha någon större insikt i att han faktiskt är hela 21 år nu. Hon stack faktiskt med mig i en backe och precis ovanför flög en fågel upp vilket resulterade i den klassiska sidbyteshoppet som Kiwi gjort så länge jag kan minnas. Haha, bästaste Kiwan. ♥♥♥

 

Efter det hoppade jag Diara lite på banan, vårt andra riktiga hoppass i år. Ingen avancerad övning utan bara en distans på ena långsidan och en oxer på andra. Vi hoppade upp till 90 cm och hon tyckte att det var vääääldigt roligt. Blev ganska stark på hindrena men lyssnade ändå mycket bättre än vad hon brukar vilket jag tror att dressyrträningen är en stor anledning till. Allt handlar om dressyr och lydnad, oavsett gren. Efter hoppningen red jag igenom galoppdelarna ur LC:1 programmet och hon gjorde riktigt fina fattningar och avsaktningar. Stor stjärna till D i dag!

Har till och med lite film till er. I sista hoppklippet fick pappa tyvärr på kameran lite sent få första i distansen kom inte med, i fall ni undrar varför det börjar mitt i. På slutet kommer några klipp från dressyrdelen också.☺

I morgon ska först Emilio och Diara ridas ut i skogen. Sen vid 11 ska jag till Marie och hoppa med Casper. Ska bli  superkul då jag inte ridit honom sen tävlingen för tre veckor sen. Men nu går ju nästa omgång av laghoppningen nästa helg så vi får träna ihop oss lite igen. ;) Förutom det blir det en hel del plugg i vanlig ordning.

Av Emma - 1 april 2017 04:00

Världens finaste Kiwi uppnår i dag en ålder av hela 21 år. Hon har varit hos oss i ca 10,5 är vilket är halva hennes liv! En speciell dam som är supermysig mot människor men avskyr andra hästar (särskilt Diara). Vilken sten som helst i skogen kan bli en varulv och studshinder tar man som längdhinder. Det är bara två av alla speciella egenheter som gör Kiwi till Kiwi och som gör henne underbar. Hon är kanske den häst som i nuläget får minst uppmärksamhet på bloggen då det oftast är mamma som rider hennes eftersom det är hennes häst men rulla tillbaka i arkivet till sådär 2013 - det var ett riktigt Kiwi år. Så tacksam över alla fantastiska (och mindre fantastiska) minnen som jag har med henne och hoppas på många, många fler. 21 är ingen ålder för ett envist och smått tjurigt sto som Kiwi. ;)

 

  Ett STORT GRATTIS på din dag Kiwi!   

 

 

   

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards