Stangen

Alla inlägg den 10 april 2017

Av Emma - 10 april 2017 18:30

Nu äntligen, typ 100 timmar senare är inläggen från helgen tävlingar upplagda. Usch, vad tid det tar. Tid som jag egentligen inte har, hehe. Iaf, min dag i dag började med en uteritt på Zorro ihop med mamma och Kiwi. Han kändes jättefin och mjuk. Vid 10 red jag Diara ihop med Victoria och Dora. Diara var jättefin hon också men lite väl taggad i galopperna. Ingen som är förvånad över det dock.

Har även joggat och det var jättejobbigt. Intervallträning är bland det värsta som finns - trust me.

Under em har jag och Amanda fixat terränghinder som vi ska hoppa i morgon - det är jag riktigt taggad på!

Nu blir det plugg i kväll för det har jag inte hunnit än.

Ha en bra måndagskväll!

 

Av Emma - 10 april 2017 17:57

LC bed. A:0/A:0 - 0+0 fel - 4:e plats

Det var en väldigt laddad Casper som jag satt på inför denna klassen. Jag och Marie hade planerad en riktigt smart omhoppningssväng som jag var sjukt taggad på. Istället för att runda några andra hinder så hoppade vi snett på hindret innan, genade rakt ner och red på ur sväng från andra hållet. Den svängen satt till 100% och vi tjänade antagligen en hel del tid på den. Den tiden förlorade vi dock igen på nästan hinder där vi kom så nära att Casper stannade och sen på något otroligt sätt krånglade sig över stillastående. Fattar inte hur han lyckades utan att röra en bom men han är helt grym! Surt att vi förlorade en del tid på det men är ändå nöjd med vår 4:e plats som gav oss en plats i laget.

         

 

 


LB bed. A1:a (div 1, omg 2) - 0+4 fel, lagets totala: 4+8 fel

Casper hoppade denna klassen jättejättefint! Vårt lag fick totalt 4 fel i grunden och det var det två andra lag som hade också. Först trodde vi att tiden skulle bestämma då som i vanlig tävling för då hade vi vunnit. Men istället skulle vi hoppa omhoppning. Casper blev sjukt stark mot ettan och jag fick inte tillbaka honom så därför rev han den. Resten av banan var superbra så det var så retligt. Vårt lag fick totalt 8 fel i omhoppningen och de andra hade bara fyra så det blev tyvärr vi som hamnade utanför placering. Surt men alla kämpade på jättebra så är ändå nöjd. Casper var en riktig stjärna som alltid!

Film från vår LB:

Av Emma - 10 april 2017 17:15

Är så grymt nöjd med denna tävling! Diara var finare än jag kunnat drömma om!


LC:1 2015 (clear round) - 71,11% (192 p)

Efter torsdagens kaospass var jag noga med att stryka Diara medhårs under uppvärmningen. Lugn trav med många övergångar ner till skritt och minimalt med galopp då det är den hon tjurar mest för. Så hade en bra känsla när jag red in på banan. Ritten blev ganska så bra. Inte super så var överraskad över att mer än halva protokollet bestod av 8:or. Vi fick mycket fin kritik och blev överlycklig över de fina procenten vi fick! Vi var näst bäst i klassen och bäst av Grankärrsryttarna - något jag inte ens kunde drömma om efter i torsdag, haha. Så duktig Diara!

Slutkommentar: Utvecklingsbar trevlig häst. Vid rakriktning, blir ofta högerställd. Lycka till!  :)


Bilder kring första starten:

Asså, kan man vara sötare?!
 

Passade på att fota dressyrdamaskerna medans de fortfarande var vita, hehe.


 

Mot framridningen:


 

Framridning:

       

I collecting ring:


 

Och så rosettbilder såklart!


   

 


 

LC:1 2015 (lagklass, div 3 omg 1) - 73,70% (199 p) - vinst både individuellt och med laget!

Inför denna starten jobbade jag lite på de saker vi fått kommentarer om i förra klassen men annars var det en väldigt lugn framridning. Hon kändes jättefin så red inte mycket. Ritten vi sedan gjorde var den bästa genomridningen av LC:1 vi gjort hittils. Hon var superfin! Och det syndes även i procenten! Vi var bäst av alla! Den lyckan var obeskrivlig! Vi vann vår första seriösa dressyrstart! Och som om inte det var nog så vann även laget med 17% mer än tvåan. En dag i blå-gult tecken, haha.
Slutkommentar: Välridande ryttare på fin ponny men arbeta med rakriktningen. Lycka till! :)


Bilder kring andra starten:

Framridning:

         

Prisutdelning, individuella vinsten:


 

Prisutdelning med laget:


 

Uppställning med laget:


   

Rosettbilder på mig & Diara:


         

Dagens totala prisskörd. Full pott!


 

Film från vår andra LC:1:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards