Stangen

Alla inlägg den 14 april 2017

Av Emma - 14 april 2017 12:57

Hej! I dag drog jag och Diara ut i skogen istället men dressyren slapp hon inte ifrån, haha. Vi red rundan med de lååånga raksträckorna och där passade jag på att träna för fullt. Vi gjorde övergångar, halter, skänkelvikningar och öppnor åt båda håll. Jag var särskilt noga med att få igenom vänster sidan och tyckte att det lyckades ganska så bra. Vi fick en riktig supergalopp där hon verkligen kom upp på bakbenen och "galopperade i uppförsbacke" som man säger på dressyrspråk. Det är de där delarna som man lever på och som ger hopp om att det är på g. Och det tror jag absolut att det är. Hon har redan blivit enormt mycket starkare i galoppen, särskilt höger då, hehe. Vi fick tom en 8:a på höger galopp volten i lördags, helt fantastiskt. Så det var en duktig Diara i dag! I morgon får hon vila och på söndag ska vi hoppa lite.


Ha en fortsatt bra fredag!

Öronbild från i dag:

 

Av Emma - 14 april 2017 12:45

Gårdagens dressyrträning startade med ganska tufft galopparbete. Vi red på en liten volt runt Mia-Lisa för att Diara skulle bli tvingad att sätta in bakbenen under sig och böja igenom kroppen. Hon tyckte att det var jättejobbigt och jag med, haha. Men efter ett tag började det släppa igenom och vi fick order om att göra detta varke gång vi rider på banan för att hon måste bygga upp sin styrka mer i galoppen. Vi fick även rida öppna längs långsidorna i galopp för att få igenom ställningen. Hon blir gärna högerställd om hon själv får välja, hehe.


I traven jobbade vi också på rakriktningen genom att rida vänd rätt upp blandat med serpentinbågar. När hon skulle vara helt rak så fick jag ha lite extra stöd i vänster tygeln och ligga mot med den skänkeln för annars ställde hon sig lite åt höger. Vi red även öppna varannan långsida och bara vanligt rakt på de andra för att variera ställningen. Vänster öppna var riktigt jobbig tyckte hon men höger var lättare. Vi gjorde också skänkelvikningar så som de ligger i LA:1 och åt höger blev jättefin, vänster är som sagt jobbigare för henne.


Så vår hemläxa nu blir att jobba massvis på att få igenom vänsterställningen genom skänkelvikningar, öppnor och rakriktning. Överlag bjöd Diara på en bra känsla och var stabil i formen. <3

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards