Stangen

Alla inlägg den 20 april 2017

Av Emma - 20 april 2017 13:58

Hej! Har varit dåligt med blogg nu några dagar men i tisdags pluggade jag mest och det var inte så mycket att skriva om och i går hann jag helt enkelt inte. Men jag red Diara ett dressyrpass för att trimma igenom henne inför lördagens tävling. Jag har kanske inte skrivit så mycket om den men ska iaf rida en LC:1 i Boxholm. Så jag jobbast först en hel del men hennes svårhet - galoppen och sen red jag igenom programmet en gång. Hon kändes riktigt fin och harmonisk. Minimalt med tjurighet och ganska så mjuk i sidorna i traven. Galoppen var som vanligt ingen succé men den är under progress. ;) Jobbade på små volter enligt Mia-Lisas direktiv men hade svårt att få igenom vänster sidan. Att galoppen är svår märkes även i programmet så hon är jättefin tills galoppdelen kommer och då spänner hon sig. Men nu pressade jag henne lite också, det skulle jag inte gjort om det varit skarpt läge. Så ett riktigt bra pass blev det men det inte om jag är glad över det. Med tanke på att de katastrofala passen innan förra tävlingen ledde till vinst så kanske detta inte bådar gott, haha. Nej men skämt åsido, hon kändes fin och i dag ska vi rida en liknande pass. Hoppas på samma känsla! I kväll blir det biologiprov hela kvällen så inlägget om passet kommer nog inte förrän i morgon.

Ha en fortsatt bra torsdag!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards