Stangen

Alla inlägg den 21 april 2017

Av Emma - 21 april 2017 20:35

Hej! Nu har jag landat i soffan framför Let's Dance och passar på att blogga i pausen. Har packat allt som går att packa i dag (vissa saker ska ju används i morgon innan vi åker) så nu är det nästan bara knoppningen kvar att göra i mon.

Tänkte ha lite snack med er inför i morgon. Vi är 12 startande, alltså 3 placerade. Om Diara sköter sig så kan vi nog ha chans till placering men det är en utetävling och då är det stor chans att domaren sitter i en transport. Om man då dessutom inte får rida inne på banan innan start så kan det bli problem, hehe. Det komiska är att det är samma domare som jag och Diara red inför när vi gjorde vår dressyrdebut för två års sedan och då var hon livrädd för transporten som domaren satt i... Men det ska nog gå bra. De allra flesta startande i klassen skulle rida LB:1 också så det känns det ju som om de är på en högre nivå. Så blir nog faktiskt ändå förvånad om vi får en placeringen även om det går bra. Jaja, blev långt utlägg om detta nu men ni får iaf hålla tummarna om mig i morgon. Kan nog behövas. ;)


Diara i kväll efter bad av ben och svans samt ryktning. Hon säger typ "Stör mig inte i min kvällsmat." XD

   

Av Emma - 21 april 2017 10:57

Fredagen är äntligen här och den har en perfekt kväll. Jag är nu av med biologiprovet och vi har endast tyskaglosor som läxa över helgen! Så jag kommer ägna hela kvällen åt fix inför tävlingen i morgon - finns det något bättre? Så mysigt att sätta på finschabraket på sadeln och lasta in allt i bilen. Även knoppningen som jag ska göra i morgonbitti är mysig tycker jag. När Diara inte ruskar på huvudet vill säga, haha. Så nu längtar jag bara tills klockan blir halv 5 och jag slutar så att jag äntligen får komma hem och börja packa. *emoij med hjärtögon*


I går gjorde jag faktiskt något som jag så gott som aldrig gör. Gissa vad? Struntade i ridningen p.g.a vädret. Jag skulle ju ridit ett dressyrpass till på Diara men det regnade och blåste för fullt och var riktigt äckligt väder. Hade det inte varit sista passet innan tävling och jag inte haft biologiprov dagen efter så hade jag antagligen ridit ändå men nu kändes det bättre att strunta i det. Jag fick mer tid till plugg och vi slapp ha ett dåligt sista-pass som det antagligen skulle blivit. Hon hade bara gått och spänt sig mot regnet och blåsten och varit rädd för lite allt möjligt. Ungeför så som det var inför förra tävlingen, hehe. Så även att det kändes fel och jag kände mig typ lat så tror jag ändå att det var det bästa beslutet.

Så två vilodagar innan tävling kan innebära taggad Diara men förhoppningsvis på ett bra sätt. Det blir kul att se hur mycket det påverkar henne så att man vet till kommande gånger.


Det var allt från mig nu, vi hörs säkert senare. :)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards