Stangen

Alla inlägg den 22 april 2017

Av Emma - 22 april 2017 19:28

Var en väldig kontrast att i dag gå från att rida dressyr på Diara i kavaj och vita ridbyxor, till att busgaloppera med Emilio i skogen i de mer eller mindre skitiga hemmaridbyxorna. Men det var lika kul! Efter att vi ätit så red jag ut ihop med Victoria. Vi red en kortare runda två gånger så hennes pålle fick gå två varv och jag tog Zorro på första och Emilio på andra. Zorro var jättefin i dag. Samlad och bärande i formen. Hans galopp är nog nästan bättre än Diara, haha. XD Emilio var motsatsen till dressyrhäst. Han var helt crazy och stack en gång. Han ignorerade mig helt och gasade bara på. Drog självklart med sig Victorias häst Dora så vi såg nog ut som två dårar till häst där vi for fram, haha. Men det var vääääldigt kul och älskar Emilio lite extra när han är såhär busig. ♥♥♥


I morgon ska alla hästarna ridas. Jag tar två ihop med Victoria som i dag och så en ihop med mamma och Kiwi. Sen ska jag jogga också vilket är mindre upphetsande. Glöm inte att läsa inlägget om dagens tävling som ni hittar här under. Ha en bra lördags kväll! ☺


Racefilm från en ridtur för några veckor sen:


 

Av Emma - 22 april 2017 19:15

LC:1 2015 - 69,259% - 3:a

Jag fick till en riktigt bra framridning i dag. Följde planen exakt och red lugn och metodiskt övergångar, skänkelvikningar och på olika böjda spår i både skritt och trav. Som vanligt väntar jag lite med galoppen så den lätt kan få henne tjurig och det gäller att stryka medhårs när vi ska tävla, haha. Hon kändes väldigt fin på det mesta. Något spänd i galoppen men ändå bättre än vanligt.

Domaren satt som tur var inte i en transport utan i en bil och det var inga problem alls. Hon blir dessutom inte det minsta spänd för dressyrstaketen längre som hon alltid blev innan. Hon har blivit en riktig dressyrponny nu, haha. Blev lite undertempo inne på banan sen innan galoppdelen. Vet inte varför egentligen för hon var inte sån under framridning eller i collecting ring. Men hon lyssnade iaf super på alla övergångar och bra poäng på galopperna. I galoppfattning och avsaktning i vänster varv drog hon sig dock ur formen men det är påväg helt klart. Så inga missar utan en stabil ritt som jag är jättenöjd med. Kul att vi fick placering och var bättre än många LB ryttare. Skillde bara ett halvt poäng mellan mig och hon som kom tvåa. Synd att det halva poänget kom på fel sida bara. ;)

Slutkommentar: Trevlig uppvisning i ganska stadig form och bra tempo. Lycka till!


Det var prisutdelning utan häst i dag, som det ofta är i dressyren. Var min första hästlösa prisutdelning någonsin och måste väl säga att det var mycket tråkigare. Ärevarvet är ju halva nöjet liksom och det tappar man ju. Men nu när jag ska bli dressyrryttare får jag väl vänja mig, hehe.


Här kommer några bilder från dagen. Som ni ser blev rosettbilderna med Diara i transporten då hon som sagt inte fick vara med på prisutdelningen.

             


Mia-Lisa la ut detta på sin facebook - så kul med engagerade tränare! Och utan henne hade vi aldrig kommit såhär långt!

 

Av Emma - 22 april 2017 12:35

Vi kom trea på dryga 69%! Diara var jättefin och stabil så är supernöjd! Skriver mer i kväll!

Av Emma - 22 april 2017 08:27

Nu har vi åkt ca halva biten. Har aldrig varit i Boxholm innan så hoppas att vi hittar, hehe. Knopparna blev helt okej, hoppas att hon inte har skakat av sig några tills vi kommer fram. Håll tummarna för oss i dag!

[Bild]

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards