Stangen

Alla inlägg den 26 april 2017

Av Emma - 26 april 2017 19:24

Hej igen! Hoppträning med Casper gick jättebra. I början var han ganska stark mot hindren och då far han lätt iväg och tappar bakbenen. Men jag försökte få honom att komma upp mer med huvudet och inte dyka ner så långt samtidigt som jag la om mer ben för att få energi bakifrån och då blev han mycket bättre. Vi hoppade en bana med lite blandat; en distans räcke-oxer, ett ensamt räcke, en oxer med två galoppbommar framför samt en studsserie. I slutet la vi upp det på 1 meter då det är den höjd vi ska debutera på söndag och han hoppade så grymt fint! Blir min allra första LA! Har ju tävlat 1 m innan men då var det med Diara och alltså bara en LB. Ska bli jättekul! Och så fin som han kändes i dag lär det inte bli några problem alls. ♥

 

Av Emma - 26 april 2017 15:09

Hej! Skulle egentligen slutat vid ett i dag men vi fick en lektion inställd så kunde ta 11-bussen hem! Därför har jag redan hunnit rida en tur på Diara. Det blev Vattenfallsrundan i dag och Diara var sjukt stark. Ville bara dra iväg och hängde i bettet. Men stundtals var hon ändå fin när hon släppte. Hon är ganska jobbig i skogen nu när galoppen är kämpig. Ser att hänga på bettet och springa som ett sätt att komma undan. Puh, inte lätt att sitta på då alltid. Brukar göra många övergångar halt-galopp men känns inte som att det funkar lika bra längre. Får hoppas att allt handlar om att hon måste bygga upp styrkan i galoppen.

Nu är jag påväg till Casper för att hoppträna honom, vi hörs senare!

Diara i dag:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards