Stangen

Alla inlägg den 7 juni 2017

Av Emma - 7 juni 2017 13:28

LB:1 2015 (clear round) - 70,000% (196 p)

Diara var först lite hängig på framridningen men jag har ett system för hur jag ska rida henne för att det ska släppa och hon blev väldigt fin. När vi fick komma in på banan blev hon lite spänd för staketen och ville inte riktigt gå ut till dem, hetsade i gång och gick ur form. Men vi klarade ut det innan vi fick startsignal så själva ritten är jag väldigt nöjd med. Inga missar utan allt flöt på bra. Jag tyckte att hon hade ett bra tempo men domaren samt alla andra som sett det från backen tyckte att vi behövde mer energi. Och jag som satt och bromsade typ hela programmet för att hon inte skulle bli sådär jobbigt pigg som hon blir hemma ibland, haha. Men ja, kolla procenten! Hade som mål att rida LB:1 på 70% i år och vi gör det vår andra tävling. Nu visade det sig att detta var en clear round klass och inte en vanlig som jag trodde men vi hade iaf tredje bästa procenten. Så det hade blivit placering om det varit en sån klass! 

Slutkommentar: Jämn och välriden uppvisning! Lite mer energi så kommer 8:orna! 

 

LB:1 2015 (lagklass, div 3 final) - 66,964% (187,5 p) - 1:a individuellt & 2:a med laget

Inför denna klassen satte jag upp tempot och Diara var såå fin. Hon trampade på med bakbenen genom kroppen på ett sätt jag aldrig fått henne att göra innan. Vältajmat! De ökade traverna vi gjorde på framridningen var drömfina! Inne på banan behöll vi flytet och red vårt helt klart bästa program hittils. Denna domaren var mycket snålare med poängen än den vi red för i första klassen (som ni ser på procenten) men vi fick ändå nästan uteslutande positiva kommentarer. Hon tyckte att formen blev lite låg i galoppen men det är inget jag bryr mig så mycket om för för bara några veckor sen gick hon knappt i form i galoppen så det är ett stort framsteg i vilket fall. En komisk grej är den sista mellantraven. Jag tyckte att det var såååå fin! Det var den del av programmet som jag var nöjdast med OCH den del av programmet jag fick sämst poäng på... 5,5 med kommentaren taktmiss, något som jag aldrig märkte av... Jaja, dressyr är som alla vet en bedömningssport. Vi gick iaf upp i ledning med denna procent och jag var grymt nervös medan alla andra resultat segade sig in. Men vi vann! Jag var helt obeskrivligt glad (och är fortfarande - kommer sväva på rosa moln ett tag) och så stolt över min älskade fantasktiska ponny. Inte ens ett halvår som dressyrponny och levererar så bra trots att vi vår kämpa rätt hårt hemma ibland som ni vet. Hon vet verkligen vad tävling går ut på. Hittils har hon inte gett en dålig känsla en enda tävlingsdag! <3

Slutkommentar: Mycket trevlig ponny. Hitta lite jämnare bjudning. Blir då och då lite låg i fronten. Bitvis fin på linjerna. Lycka till!


Laget slutade på en andra plats totalt i Småland, endast slagna av Vetlandas lag. De hade dock tagit in ekipage som egentligen är för bra för LB. Vissa gör vad som helst för att vinna. Det roliga är att jag och Diara slog alla D-ponny ekipage ändå, hehe. Och då var det vår fjärde LB:1 start. Var väldigt kul att få rosett, plakett och ländtäcke från Smålands ridsportförbund. Västervik var dock snåla med plaketter för den fick vi ingen för får individuella vinst eftersom den var en lokal tävling. Fnys, har aldrig varit på en lokal tävling där man inte får plakett... Men för att avsluta detta långa inlägg - är grymt nöjd med Diara och med min egen ridning. Att vi vann är helt overklig och jag kommer leva på det läääänge! 


Bilder från dagen:

Franridning inför första klassen. Vi var sista start så i slutet var vi helt ensamma på den enorma banan.

         

Inne på banan inför andra starten:

 

Lagbild innan prisutdelning:

 

Påväg in till lagprisutdelning:

 

Påväg in till individuell prisutdelning + bilder från prisutdelningen:

       

Lagbild efter min och lagets prisutdelningar: 

 

Rosettbilder:

       

Vet att hon inte gör sin finaste pose på denna bild men visst är hon söööt!

  

Film från lagklassen + individuella ärevarvet:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards