Stangen

Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Emma - 11 juni 2017 22:15

Hej! Har varit dåligt med inlägg här nu men jag har pluggat och pluggat och pluggat inför sista provet som vi har i mon. Sen är det äntligen över och sommarlovet är på ingång! Iaf, detta blir en snabb sammanfattning av helgen innan jag ska sova.

Lördag/f]
I går red jag och Amanda först ut på Emilio och Zorro. Zorro kändes fin och hade ett bra tempo. Sedan hoppade jag lite med Diara. Vi ska ju starta en LC nästa helg vilket blir debut för i år så planen är att även hoppa lite på torsdag. Vi har max hoppat ordentligt tre ggr i år men det kändes ändå bättre än i vanliga fall vilket jag tror beror på att all dressyrträning gett resultat på lydnadsfronten. Nu kunde jag reglera avstånd på ett annat sätt när hon faktiskt lyssnade ordentligt. Vi hoppade bana på upp till 90 cm (LC) och hon hoppade suuuperfint! Märks att hon tycker att det är kul.
Förutom det så joggade jag & pluggade.

Söndag
I dag har jag endast ridit ut. Först red jag och Amanda ut på Kiwi och Zorro. Var jättekul att sitta på mysiga pch pigga Kiwan igen flr det var ett tag sen. Z skötte sig bra med Amanda också även att hon inte är sp van vid honom. Sen red vi ut på Emilio och Diara också. D var superfin i dag. Mjuk och lyhörd. Pigg såklart men inte hetsig utan hon lyssnade hela tiden på mig. Så duktig!
Förutom ridningen har jag bara pluggat 12-21, sååå segt! Men såklart värt det och om exakt ett dygn så är det över för denna gången! Har aldrig varit mer i behov av ett sommarliv. Vårterminen har varit fruktansvärd rent ut sagt när det kommer till mycket plugg...

I mon ska inga pållar gå så tänkte skriva att jag ska plugga men det ska jag ju faktiskt inte, haha. (Blev jätteglad nu.) Så vi får se vad jag gör...

Av Emma - 11 juni 2017 14:54

I dag fyller världens finaste Casper 7 år! Stort grattis!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards