Stangen

Alla inlägg den 13 juni 2017

Av Emma - 13 juni 2017 20:35

Det komiska med dagens dressyrpass är att vi lyckades pricka in just den timmen då det regnade. När jag gjorde i ordning Diara sken solen och det såg inte ut att bli något regn så jag lindade henne faktiskt. Dock så kom regnet lagom tills vi kom ner på banan och sen vräkte det ner hela passet. Lindorna? Ja, ni kan nog gissa hur de såg ut... Diara var iaf jättefin från start i dag. Hon har äntligen släppt i galoppen och i dag tjuvred vi faktiskt den förvända galoppen ur LA:1 och det med bravur. Hon är så duktig! Inte en tanke på att byta. Men huvudfokus i dag låg inte på LA:1 utan på LC:2. Och varför det, undrar ni. Jo, det är faktiskt bestämt att jag och Diara ska på vårt allra första meeting ihop i sommar! New Forest mästerskapen i Laholm. Förra året gick de ju i Vetlanda så då kunde vi åka fram och tillbaka varje dag men det funkar inte riktigt nu då det är så långt till Laholm. Först skulle vi inte åkt alls men är glad att vi kunde lösa det och åka! För att komma till saken: vi ska rida LC-kombinationen precis som förra året och den består av LC:2 dressyr, LC hoppning samt utställning. Förra året var dressyren vår svaghet, nu kan den mycket väl bli vår starkaste sida. LC:2 är en blandning av LC:1 och LB:1 tycker jag och den kändes ganska okomplicerad efter att ha ridit LB:1 så mycket. Dock kommer den hatiska 6 sekunders halten tillbaka och den hade jag helst sluppit då min häst hatar att stå still, hehe. Red iaf detta program två gånger i dag och det kändes jättebra. Tränar på att få upp ett bättre tempo och bli bekväm med det så att det blir vårt nya standard tempo. När vi var klara (och dygnsura) och tillbaka i stallet så slutade det regna igen... Otur eller vad?


Nu i kväll har jag redigerat klart bilderna från photoshooten så de kommer upp i några inlägg här framöver, med start i morgon. I mon är vi dessutom lediga då alla våra lektioner var inställda - vilken lyx! Morgondagens planer är att rida ut på alla pållar och så ska jag jogga också.

Ni får ett smakprov på bilderna:

    

Av Emma - 13 juni 2017 07:46

Godmorgon! Jag vet knappt hur jag ska beskriva den underbara känslan av att vara fri från allt plugg! Sista provet i går kändes bra och det är såååå skönt att kunna lägga det och alla andra veckor bestående av plugg, plugg och åter plugg bakom sig. I går när jag kom hem gick jag och mamma en promenad i skogen och jag fick gång på gång skjuta undan stressimpulsen "jag-måste-hem-och-plugga" - blir lika glad varje gång jag inser att det inte finns något plugg. Iaf, efter vår promenad så gjorde jag massa andra saker som blivit uppskjutna p.g.a plugget, bl.a att välja ut och redigera bilderna från förra helgens photoshoot med Diara. 600 bilder blev 50 och nu har jag redigerat ungefär hälften och ska fortsätta i kväll. Dessutom ska jag rida ett dressyrpass på banan med Diara. Skulle vara soligt hela dagen fram till klockan 17 då det skulle börja regna. Och klockan 17 är när jag kommer hem från skolan och ska rida, haha. Får hoppas på att det inte stämmer. 


Ha en bra tisdag alla - snart sommarlov nu!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards