Stangen

Alla inlägg den 17 juni 2017

Av Emma - 17 juni 2017 18:35

                               

Av Emma - 17 juni 2017 17:58

I dag var sommarvädret on top! 25 grader och sol - så härligt. I morse red jag och Amanda ut på Diara och Zorro. Diara kändes jättefin och laddad inför i morgon. Är jättetaggad! Sedan red vi ett dressyrpass på Kiwi och Emilio. Jag minns att jag hade jättesvårt att rida Kiwi i form när jag var yngre då hon är lite speciell. Nu märker man att man utvecklats otroligt mycket på dessa år för nu är det inga som helst problem längre. Kiwi har ju tävlat upp till LA dressyr innan vi köpte henne så kan man väl rida henne så är hon jättefin - och det var hon i dag! Särskilt högergaloppen var jättejättefin. Vi red även igenom LC:1 en gång för skojs skull och det gjorde hon med bravur. Gick inte alltid kvar i formen i övergångarna men annars var hon stabil.

Efter ridningen joggade jag och badade i sjön. Var visserligen bara 21 grader så inte jättevarmt men hade ändå badmotivationen uppe efter joggingen som ni kanske förstår. ;)

Under em har jag och Amanda tagit lite fina bilder med Emilio. Hon hade klänning men jag var för lat och körde på de vanliga stallkläderna, hehe. Vi tog bara med mobilerna så inga superbilder men laddar ändå upp några här sen tänkte jag.


I morgon tävlar alltså jag & Diara en LC i Aneby. Amanda ska hänga med som hästskötare igen vilket är superkul. Har inget mål eller förhoppning om att bli placerad då vi inte tävlat någon hoppning innan i år samt att Diara inte är någon speedponny så som Casper mer är. Men skulle bli glad över en dubbelnolla eller åtminstonde en runda som jag känner mig nöjd med. Tror vi startar runt lunch någon gång så vi behöver inte åka särskilt tidigt vilket är skönt. Ingen knoppning heller, haha.


Kiwi i dag:

 


Kiwi & jag under vår dressyrphotoshoot förra året:

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards