Stangen

Alla inlägg den 22 juni 2017

Av Emma - 22 juni 2017 20:00

Dagens dressyrträning gick jättebra! Precis som väntat testade vi på alla nya moment ur LA:1 och det var superkul. Det nya vi testade på var förvänd galopp, ryggning och längning av formen i trav. Av dessa var det bara den fönvända galoppen som inte funkade direkt. Eller egentligen var det inte just den förvända galoppen som knölade utan invändningen på linjen. Vi brukar ju aldrig göra så snäva svängar i galopp när vi rider dressyr så Diara accelererade som att vi vände upp mot ett hinder, haha. Men vi la en mindre volt där innan vi vände in på linjen så att hon skulle vara mer beredd och då var det inga problem.

Sedan red vi såklart också skänkelvikningarna men de har vi tränat sen innan så det var inget nytt. Är en snäll linje då de flesta hästar automatiskt vill ut till staketet.

Vad det gäller inridningen galopp-halt tyckte Mia-Lisa att vi ska vänta lite med den och istället träna på galopp-skritt så att vi lär henne rätt från början och förbereder för enkla byten som kommer i högre program. Galopp-skritt är något vi måste träna mer på då det handlar mycket om styrka men för att vara första gången gick det väldigt bra!


Överlag hade Diara lätt för alla röresler och jag tycker att det är superkul att få börja träna lite mer "riktiga" dressyrrörelser, alltså sådant som är typiskt för dressyr. Mia-Lisa sa att vi ska satsa på att debutera LA:1 i höst och det är jag sååå taggad inför!!!

 

Av Emma - 22 juni 2017 12:57

Hej! Som jag skrev i går så var min morgon tillägnad Zorro och Emilio som båda skulle ridas ut. Z var först ut och han kändes okej. Blir lite mer tittig när han är ute själv då han är en väldigt sällskaplig häst. Men galoppen var väldigt balanserad och fin. Med Stangen stack jag bort till ett av de nyslagna fälten och busade runt lite. Bara hade sådär kul som jag & Stangen har ihop. ♥ Han var ganska bockig i dag och galoppen blev nästan studsig framåt några gånger, haha.


Nu i em/kväll väntar dressyrträning för Mia-Lisa med Diara. Jag är jättetaggad och hoppas på att få testa lite delar ur LA:1, det vore riktigt kul!

Ha en fortsatt bra torsdag!

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards