Stangen

Alla inlägg den 7 augusti 2017

Av Emma - 7 augusti 2017 19:05

Hej! Dagen efter tävling och jag har fortfarande svårt att ta in att vi faktiskt vann 3/3 vinster i går. Det är en obeskrivlig känsla! Vi firade med segertårta i dag & Diara har fått en stor morot. ♥

I morse red jag och Amanda ut på Zorro och Emilio. Z var hyfsat pigg men inget utöver det vanliga. Sedan har jag joggat, gått långpromenad med Amanda samt redigerat bilder & skrivit inlägg om i går. Ni hittar dem här under. ☺

I morgon är det bara Diara som ska ridas, eventuellt ska jag bada med henne men det beror på vädret. Något lugnt iaf.


Bilder på tårtan:

   

Av Emma - 7 augusti 2017 18:18

Bilder på vår totala prissamling från NF jubileumet 6/8-17. Tre vinster av tre möjliga! Världens bästa ponny! ♥

           

Av Emma - 7 augusti 2017 17:58

Lokal dressyrtävling anordnad av Skultorps Ryttarförening på Grevagården - 6/8-17


Vill generellt säga att jag verkligen gillar denna domaren. Och nu beror det inte bara på att jag vann båda klasserna utan mest på att hon gav väldigt mycket feedback på protokollet och även en kommentar under prisutdelningen. Väldigt trevlig att prata med och det märktes att hon brydde sig och inte bara såg detta som ett jobb att bli av med som många domare tyvärr gör.


LC:1 2015 - 75,926% (205 p) - VINST!

Diara kändes okej i denna klassen. Hon ville inte släppa igenom vänster sidan men det jobbar vi ju på. Tempot var ganska bra men kunde varit bättre. Hon blev lite matt inne på banan. För övrigt ett väldigt fint och stabilt program och dessutom nytt personbästa! Helt klart vår bästa LC:1! Blev superglad när vi vann - och med nästan 4%! Bästa Diara!

Slutkommentar: Flott ponny med bra arbetsinställning/energi/trevliga bakben, fin form - skulle kunna vara ännu stadigare i det lilla för högre poäng - lite mer eftergift i vänster inre sida.

Film från LC:1:


LB:1 2015 - 70,179% (196,5 p) - VINST!

Hade en mycket bättre känsla inför denna starten men hon kändes även här ganska seg inne på banan även om det inte syndes på filmen. I halterna ville hon absolut inte stå still trots att hon gjort det i alla halter på framridningen (suck) men annars är jag hyfsat nöjd med ritten. Hon släppte inte igenom vänster sidan här heller men när jag väl får igenom den kommer hon bli sååå fin! Även här blev det nytt personbästa och vinst! Sååå glad!

Slutkommentar: Energisk ponny med fint flyt som skulle vinna mkt på än mer eftergift i vänster inre sida, än lite mer styrka/undertramp i övergångar. Väl visat & fin ridning.


Bilder:

           

 

Priserna vi vann i dressyren. Exakt likadant av allt (rosett, plakett, medalj, hederspris) i båda klasserna, haha.


 

   

Av Emma - 7 augusti 2017 16:49

Utställning på Grevagården - 6/8-17


Ston 4-17 år, utan föl - 8+8+7+9+8 = 40 poäng - GULD - 1:a

Diara var ganska stökig under visningen då det var många hästar runt omkring och det blåste väldigt mycket. Hade lite svårt att stå still framför domaren och vet inte om det var därför hon fick 7:an för hon har aldrig fått mindre än 8 på något innan. Skritten fick hon iaf 9:a på precis som förra gången. Hon var finast i sin klass och vann därmed stor fin rosett och sitt första segertäcke. Det var en mycket stolt matte som sprang ärevarv med henne vill jag lova! Sötnosen. ♥


Best In Show

Eftersom hon fick guld var hon vidare till BIS men visste redan innan att hon inte skulle ha någon chans där då hon inte är riktigt så bra. Med sina 40 poäng (lägsta för guld) åkte hon ut ganska snabbt men alla åkte ut utan inbördes ordning så vet inte exakt vilken plats vi kom på. Hingsten som vann fick hela 45 poäng så då förstår ni att vi var rätt chanslösa, haha. Diaras uppfödares ponny kom tvåa vilket var synd då jag såklart hoppades att den skulle vinna.


Bilder från utställningen:

           

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards