Stangen

Alla inlägg den 17 augusti 2017

Av Emma - 17 augusti 2017 16:35

Hej! Dagens ridturer har gått bra. Zorro var först ut och gick en lugn tur i skogen som vanligt. Han var inte lika fin som förra gången utan något segare men ändå helt okej. Diara red jag igenom på banan, sista passet innan tävlingen på lördag. Galoppen var kämpig i dag men fick igenom den hyfsat i slutet. Traven var jättefin och halterna var faktiskt helt okej. Avslutade med att rida LB:1 två gånger och det var nog bland de bättre program vi ridit. Dessutom stod hon still i alla halter! Helt fantastiskt! Vet inte om jag skrivit nåt om tävlingen över huvudtaget här, brukar alltid glömma det. Vi ska iaf till Västervik (tyvärr då det är så långt) och rida första omgången av div 2 dressyr. LB:1 som både förklass och lagklass. Vi är bara fyra som åker från Grankärr så har garanterat en lagplats vilket känns skönt. Är jättetaggad på allt förutom när jag måste gå upp på morgonen, hehe.


Förutom ridningen har jag i dag joggat och i kväll blir det att övningsköra en sväng samt släppa in hästarna åt Camilla. I mon ska Emilio och Zorro ridas och så ska jag packa inför tävlingen. Ha en bra kväll! ☺  

Av Emma - 17 augusti 2017 07:34

Godmorgon alla! Är nu påväg ner till Camilla för stalltjänst, dag 2 av 3. Hann inte skrivt nåt om i går så det kommer här.

På morgonen släppte vi ut & fixade stallet hos Camilla. Sen red jag Emilio i skogen i regnet. Han var väldigt pigg och busig. Sen fick Diara också gå en runda i skogen men tills dess hade det slutar regna. Hon kändes jättefin, pigg men inte dragig. Sista hästen för dagen var Casper som jag red ett dressyrpass på. Vi jobbade med att han skulle mjukna i båda sidorna och han blev jättefin! <3 Så alla pållarna var on top!
Förutom det så pluggade jag matte och så hade vi ju insläppet hos Camilla.

I dag väntar uteritt på Zorro och dressyr på Diara, sista passet innan lördagens tävling.
Hoppas ni får en bra dag!

Sötaste Casper:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards