Stangen

Alla inlägg den 2 februari 2018

Av Emma - 2 februari 2018 15:54

Är mycket snö nästan i hela landet nu. Såg filmer från längre upp där de red hästarna i snö upp till magen. I jämförelse med det så har vi ingen snö alls, haha. Vi har kanske 1 dm så det är inte så farligt. Dock har det blåst och yrt snö hela dagen i dag. Har inte kommit så mycket men ändå kallt och typiskt vintrigt väder. Nog om det nu. Jag är påväg hem från skolan och njuter av att det är helg. Dock en helg full med matteplugg men slipper ju skolan iaf. Mamma red Diara i dag och hon var jättepigg igen. Snart har mamma fått mersmak på all energi och kommer tycka att Kiwi är seg, haha. Kan tänka mig att snön gjorde D extra busig oxå, så brukar det vara.

Hoppas ni får en skön fredagskväll!
Diara i dag:

Av Emma - 2 februari 2018 08:45

I del 1 om Diaras utrustning tänkte jag visa hennes sadlar. Hon har en hoppsadel och en dressyrsadel, av förklarliga skäl, och jag gillar hoppsadeln bäst då den är skönast att sitta i. Både är Santa Cruz, ett märke som jag gillar väldigt mycket på sadlar.


Hoppsadel - Santa Cruz Celine

Vi köpte denna sadel några månader efter vi köpt Diara och den ligger väldigt bra på henne. En billigare version av en Butet enligt mig - mycket prisvärd!

 

 

 


Dressyrsadel - Santa Cruz Arthur de Luxe

Även här en väldigt prisvärd sadel. Lite hårt på vulsterna enligt mig men inget som stör. Man får en bra sits i den och den ligger väldigt bra på Diara som har ganska rak rygg.

 

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards