Stangen

Alla inlägg den 7 februari 2018

Av Emma - 7 februari 2018 22:29

Hej! Här har det minsann gapat tomt, åtminstone på vardagsinlägg. Jag har varit djupt inne i mattens värld inför morgondagens matteprov så har i ärlighetens namn helt glömt bort att blogga. Men nu ska ni få lite update från veckans första tre dagar:

Måndag: Slutade tidigt och skrittade Diara en sväng i skogen när jag kom hem. Hon var pigg och duktig som vanligt. Kvällen ägnades åt matteplugg.
Tisdag: Längre skoldag & bara matteplugg hemma. #glamoröstisdag ;)
Onsdag: Dagen som rubriken handlar om. Tror nog ni kan gissa. XD Gipset åkte äntligen av! Var egentligen bara inne för rötgen & omgipsning men det hade redan läkt ut så pass att det inte ens gick att se var frakturen varit. Att ta av gipset 2 veckor tidigare tackar man ju inte nej till! Så nu får jag äntligen börja gå lite försiktigt på tassen igen. Dags för några veckors haltande helt enkelt, haha. Det första jag gjorde när jag kom hem var att rida en sväng på Diara ihop med mamma & Kiwi. En sväng i både skritt & trav istället för bara skritt! Weii! D var jättepigg och taggad. Fick till riktigt fin trav på henne när hon använde energin rätt. <3

Så i mon är det då dags för det, i detta inlägget, väldigt omtalade matteprovet. Skönt att bli av med det. Bara två dagar kvar till sportlovet dessutom! :D

Jag & Diara i måndags:

Av Emma - 7 februari 2018 08:45

I del 3 om Diaras utrustning tänkte jag visa hennes benskydd.

 

Hemmastrykkappor - svarta

 


Träningsstrykkappor - marinblå   

 


Tävlingsstrykkappor - svarta med andasfuktion

    

 

Dressyrdamasker & boots - vita med ludd

Till dressyrframridningarna & prisutdelningarna.

 

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards