Stangen

Alla inlägg den 7 maj 2018

Av Emma - 7 maj 2018 18:53

25 grader och sol både i dag och i går - så härligt! I går red jag Diara i skogen ihop med mamma och Kiwi och det var en väldigt pigg pålle jag satt på vill jag lova. Men hon kändes fin och mjuk. Sedan var det biologiplugg resten av dagen.

I dag blev jag äntligen av med provet. Har varit prov fyra skoldagar på raken nu och det är rätt jobbigt. När jag kom hem firade jag med att rida Emilio i skogen. Han tyckte det var ganska jobbigt i värmen med all päls. Han har börjat få lite kropssformer nu igen iaf (på vintern är han som en stor lurvboll, haha) men är mycket vinterpäls kvar som vi får slita med nästan varje dag. Den brukar vara helt avfälld till juli-augusti ungefär.

I kväll har jag pluggfritt innan det i morgon är dags att börja plugga inför NP i matte 3c nästa vecka. #livetsomnaturelev


Diara i går på skrittrundan i slutet av uteritten:


 

Av Emma - 7 maj 2018 07:00

Mitt andra ridläger i Grankärr och även sista gången jag red där. Slutade rida lektion där till sommaren och sen efter detta ridlägret så har jag endast varit där och ridit när jag tävlat med Diara. Iaf, var inte det som inlägget handlade om utan minnet av ridlägret. Hade en underbar och rolig vecka även om jag inte fick de hästar jag ville. Jag hade Barino och Gooden, den sistnämda lite mer åt det sega hållet att rida och det tyckte jag inte var särskilt kul. Men på bilden här sitter jag på Barino efter den avslutande laghopptävlingen. Tror jag hoppade 60 cm och mitt lag vann. Perfekt avslutning på ett jätteroligt läger.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards