Stangen

Alla inlägg den 16 maj 2018

Av Emma - 16 maj 2018 19:34

Har varit sjukt varmt och soligt i dag. 26 grader gör att man blir lika svettig av en ridtur i skogen som man i mer normala temperaturer blir av ett pass på banan, haha. Men jag klagar inte, hoppas bara att detta inte är den ända sommaren vi får. 

Efter skolan i dag red jag först Diara i skogen. Hon var pigg men fin. Tog det ganska lugnt med henne, mest skritt och trav. Sedan red jag Zorro samma runda. Han var lite jobbig och stirrig i dag. Helt plötsligt blev han rädd för ngåot och då hoppade han över till andra hjulsprået eller slog i tvärniten. Men däremellan var han ganska så fin. Emilio slapp longeras i dag för vi hade blivit levande stekta nere på banan i solgasset, haha. Istället tog jag årets första dopp i sjön, det är redan 24 grader i vattnet och det är vääääldigt mycket för att vara i maj. Det var jättehärligt.


I morgon ska jag rida dressyr på Diara, är det lika varmt som i dag får vi dock ta det lite senare på kvällen. :)


Diara i dag:

 

Av Emma - 16 maj 2018 08:00

Godmorgon! I går hade jag en jättehärlig em. Efter en måndag som enbart bestod av skola och plugg så var det så skönt i går när matteprovet var skrivit och jag kunde tillbringa hela eftermiddagen i stallet. Jag red ett lättare dressyrpass på Diara och hon kändes väldigt fin. Hon börjar ge efter i sidorna även i galoppen nu och jag har verkligen börjat rida på ett helt annat (och mycket bättre) sätt sen jag började träna för Susanne, vilket jag tror mycket beror på att hon gjorde en renovering av min sits, haha. Gårdagens pass avslutades med att vi red igenom LB:1. Det blev lite oroligt på vissa ställen när hon hetsade upp sig och bara skulle springa på men generellt var det betydligt bättre än senaste tävlingen, som vi visserligen hade värsta formsänkan till. Till sist skrittade vi en sväng i skogen, så mysigt. Är supernöjd med passet och med min fina ponny. <3

I dag ska Diara och Zorro ridas ut och Emilio ska longeras. Slutar redan vid tolv nämligen, om ni undrar hur jag ska hinna med allt det. ;) Hoppas ni får en bra onsdag!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards