Stangen

Alla inlägg den 15 augusti 2018

Av Emma - 15 augusti 2018 19:45

I dag red jag och Diara vattenfallsrundan och hälsade på hennes bästa kompisar fåren (host host). Dock så var inte fåren dagens huvudattraktion utan det var de två höbalarna, eller förlåt jag menar såklart de två blodsugande monstren, som stod på gärdet bakom kvarnen. Första halvan av vägen förbi fick jag rygga henne för hon vägrade gå. Sedan, när vi var jämsides med dem, darrade hon under mig så rädd var hon. Men jag antar att det är fullt förståligt. Monster är ju farliga menar jag.  När vi väl kom förbi var hon helt svettig på halsen och mer på två ben än på fyra. Hon går nu ut med en varning till alla hon känner om att passa sig för höbalsmonster, särskilt med en liten enträgen och envis sak på ryggen som prompt ska förbi även om det betyder att riskera livet. OCH sist men inte minst: bråkar man för mycket kan tricket "rygga förbi" tas fram som ett ess i jackärmen. Var bered på detta och låt dig inte luras! 


Men för att bli lite mer seriös. På morgonen hade jag körlektion och sedan red jag och mamma ut på Zorro och Kiwi. Zorro var väldigt fin och hade en bra energi. Sedan red jag då vattenfallsrundan på Diara som ni kan läsa om ovan. Var jättelängesen jag red den nu då den är lite längre och det har varit så varmt hela sommaren. Diara var jättejättejättepigg men jag lyckades hålla henne på mattan och vi kunde njuta av ridturen inte enbart på hennes villkor. ;)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards