Stangen

Alla inlägg den 11 september 2018

Av Emma - 11 september 2018 13:54

LB:1 2015 - 68,214% (191 p)

Diara kändes fin på framridningen och jag var jättetaggad när vi red in på banan. Hon hade haft en jättebra energi under de flesta träningar hemma och jag tänkte därför att hon inte skulle sega ihop inne på banan. Det var dock precis det hon gjorde vilket såklart var en besvikelse. Hon ignorerade att jag drev på och gick i det tempot hon ville vilket gjorde att vi inte kunde visa upp oss från vår bästa sida. Vi fick ändå hyfsat bra procent och var bara 0,3% från andra platsen och 1% från vinst. Hade hon bara skärpt till sig och lyssnat hade vi lätt kunnat vinna istället för att komma trea och första utanför placering som vi ni gjorde. Väldigt irriterande.

Slutkommentar: Fin ponny, rörlig & arbetar väl i kroppen. Inte helt enkel att rida och bromsar sig själv i onödan bara sådär, dock löser du det väl och trots att du får driva där är hjälpgivningen snygg.


LA:1 2017 - 65,556% (236 p)

Inför denna klassen satte jag ännu mer press på henne så att vi egentligen hade ett övertempo på framridningen. Och ÄNTLIGEN fick jag med mig energin in på banan! Det var så härligt att kunna rida rörelse efter rörelse och verkligen känna att vi kunde visa upp oss så bra vi kan i varje. Hade så roligt inne på banan då och Diara verkade också tycka det var kul. Det blev lite springigt vilket vi även fick påpekning om på visa punkter men tar mycket hellre det än att energin dör. Så är jättenöjd med denna ritten och kul ändå att vi kom nästan precis utanför placering. 

Slutkommentar: Härlig ponny, fin energi. Behöver visa mer elesticitet & skillnad i mellangångart. Lydig. Stäm av tempot oftare för bättre balans & bärighet där, blir lite för fort. Fin sits.

       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards