Stangen

Alla inlägg den 1 januari 2019

Av Emma - 1 januari 2019 21:56

Årets första blogginlägg! Jag och Amanda träffades som vanligt i stallet vid 8 i morse och eftersom det var plusgrader så kunde vi rida ett pass på banan på Diara & Zorro. Jag och Diara tränade på att få till en större och luftigare galopp där hon inte spänner sig så som hon brukar vilja göra i galoppen. Tycker hon blev väldigt fin. Så en bra start på årer helt enkelt!
I morgon är det bara Emilio som ska ridas. Skulle vara minus så vi får se vad vi hittar på med honom.

Av Emma - 1 januari 2019 10:00

Januari

En väldigt seg, kall och allmänt tråkig månad. Det hände inget speciellt, det ända jag gjorde var att rida och plugga. Var snö nästan konstant. Pappa fotade ganska många fina och frostiga bilder i hagen. Blir lite blandade bilder från månaden:

                             


Februari

Denna månaden var knappt mycket mer händelserik. Fortfarande massa snö så vi kom aldrig iväg till ridhuset med Diara. Var ridning i skogen och lite på banan då och då om underlaget där var tillräckligt bra. Men eftersom det kom ny snö hela tiden blev det inte så ofta för det blev för djup snö att rida runt i. Även denna månad tog pappa massa fina häst och natur bilder, här är ett urval:

             

Nu till några datumupphängda händelser. 11/2 red jag och Diara årets första pass på ridbanan. Har inga bilder härifrån dock. 14/2 knoppade jag och Amanda Emilio för skojs skull. Han såg rätt knasig ut med knoppar stora som tennisbollar men söt var han iaf, haha.

         

18/2 hade jag vinterphotoshoot med Diara och bilderna blev såå fina. Det snöade lite lätt under tiden vilket var pricket över i:et på bilderna. Här är ett urval:

         


Mars

Snön låg fortfarande kvar - hela mars! Den var så sjukt seg! Framåt mitten av mars smälte iaf byvägen av så vi kom iväg till ridhuset men det brukar vi ju göra i slutet av februari i vanliga fall. Så vi kom väldigt långt efter pga av denna eländiga snö...

11 mars hade snön ännu inte smält på byvägen men pappa skottade ridbanan åt mig så Diara och jag kunde rida ett ordentligt dressyrpass där. Hon var superfin och pappa tog många fina bilder + en liten film:

       


18 mars klippte vi Diara. Vi valde dock att lämna benen i år pga det ursla vädret och underlaget.

           

20/3 påskpyntade vi i stallet.

 

Och så den 24:e kom vi äntligen iväg till ridhuset för första gången i år!

   

Avslutade månaden med att även den 30:e åka till ridhuset, denna gång för att hoppa. Var första hoppningen för året som ni säkert förstår och det var superkul. Tyvärr inga bilder el. filmer.


Missa inte "Mitt 2018, del 2" som kommer upp här på bloggen i morgon!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards