Stangen

Alla inlägg den 4 januari 2019

Av Emma - 4 januari 2019 10:00

Oktober

Första dagen i oktober körde jag upp för mitt B-körkort och blev godkänd. Sån lättnad att äntligen slippa allt övningskörande. 


10/10 var jag och Victoria på Elmia Horse Show ihop.

13/10 var det min tur att tävla igen. Jag och Diara red två st LB:1 i Ulricehamn. Blev nog årets mest lyckades tävlingsdag. Första klassen var hon lite seg men vi kom ändå tvåa på 66,250%. I andra klassen var hon betydligt finare och vi vann på hela 76,607%, 8% marginal över tvåan. Dessutom nytt pb! Inlägg HÄR och bilder + film nedan:
       

Efter denna tävling dröjde det ganska länge till nästa och jag och Diara passade på att ägna oss åt lite annat, hoppning till exempel:
 

28/10 tränade vi för Susanne, årets sista träning. Inlägg HÄR och film här nedan:

Sedan åkte jag ner till mormor och morfar och sov över natt där. Vi invidge då julen genom både pepparkaks- och saffransbak.

   


November

3 november var jag och Anna på Felix och Benjamins konsert och sedan sov jag över hos henne.

16/11 hade jag studiedag och alla hästarna reds på banan och var superfina.

     

Dagen avslutades med att jag gick till min favoritplats i skogen:

 

18/11 gjorde jag och Diaras årets sista starter och detta var i Jönköping. Vi red LB:1 på 70,783% och vann! I LA:1 var jag väldigt nöjd med travdelen men lite strul i galoppen ställde till det och vi slutade på 63,333%. Inlägg HÄR och bilder + film här nedan:
   

Efter denna tävlingen gick Diara på en månads vintervila.

November avslutades med en släng av feber och plugg upp över öronen.


December

I början av december julpyntade vi.

   

15/12 hade jag och Amanda luciaritt i byn på Diara (miniavbrott i vintervilan) och Emilio.

 

21:a december blev det äntligen jullov och jag firade det med att sätta igång en överexaterad Diara efter hennes vintervila.

 

Julafton kom och gick och även pållarna fick varsin julklapp.

   

Överlag präglades december av uteritter, samma runda men med olika hästar. Bloggens bildmaterial utgjordes därför nästan till 100% av öronbilder:

     

   


Missa inte "Mina planer för 2019" som kommer upp här på bloggen i morgon!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards