Stangen

Alla inlägg den 28 januari 2019

Av Emma - 28 januari 2019 08:35

Då var det måndag igen och jag spenderar min sovmorgon med att sitta i skolan och plugga, i vanlig ordning. I går var det sån snöyra hela dagen så vi har fått massa snö nu. Jag och Amanda red markarbete på alla hästarna, dock endast i skritt och trav eftersom det var isigt under snön på ridbanan. Först ut var Diara och Zorro. Diara kändes superfin i sitt lätta varv från start medan jag fick jobba henne dit i det svåra varvet. Men sen blev hon jättemjuk och fin även där. Bomövningen vi hade gick ut på att trava över fyra travbommar och sedan göra halt mellan två bommar lite längre fram. Diara tyckte det var superkul att trava över bommar men trots att hon speedade på över dem så lyssnade hon på mig när jag tog tillbaka henne in i halten. Så kan inte vara annat än nöjd med vårt pass. Zorro var mer besvärlig för Amanda och hängde i handen så jag fick hoppa upp och rida till honom några varv. Efter att jag fått honom att anstränga sig lite och få upp tempot så släppte han snabbt i handen och blev fin även han. 

Sedan red vi Emilio ihop, samma övning. Jag började och det märktes att Emilio tyckte det var jättekul att få ridas över bommar. Han pinnade på som bara den. Sötnosen. Även med Amanda var han duktig. 

Förutom det pluggade jag endast och det är det jag ska göra i dag med då jag inte slutar förrän vid fyra.

Hoppas ni får en fin måndag!


Diara i går, med sadelskyddet över öronen, haha. Vi fick ha det på sadlarna pga snön. XD

    

Några bilder ifrån när jag rider Emilio:

           

Av Emma - 28 januari 2019 07:00

Jag och Diara red finalen av Agria Pony Trophy som vi lyckats kvala in till och blev där Sveriges 12:e bästa D-ponnyekipage på LC nivå i hoppning.

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards