Stangen

Alla inlägg den 16 maj 2019

Av Emma - 16 maj 2019 22:11

Hej! Jag har levt mitt liv genom matteboken de senaste dagarna nu känns det som men i mon är det dags att bli av med det. NP i matte 5 och dessutom mitt allra sista mateprov i livet, iaf som det ser ut just nu. Både skönt och liiite sorgligt.

Men nu till något mer intressant, nämligen ridningen. I går red jag dressyr på Diara. Hon hade supermycket energi vilket gjorde att jag kunde sätta tryck på henne och få riktigt mycket power i trav- och galoppökningarna. Generellt la vi mer fokus på galoppen där vi red mycket i den förvända och även en del övergångar mellan trav och galopp. Diara var superfin och kan inte vara mer nöjd.
I dag red jag henne en sväng i skogen innan skolan då jag hade sovmorgon. Var sådär härligt soligt och somrigt och Diara var väldigt fin även i dag. Bra start på dagen helt enkelt.

I mon skriver jag prov mellan 8 och 12 och sen har vi vanliga lektioner fram tills vi slutar vid 15. Planen för em efter skolan är lite oklar än, kanske tar en kortvarig semester eller så börjar jag plugga inför nästa prov. Beror på hur produktiv jag känner mig. På lördag fyller Diara 10 år och det firar vi med dressyrträning för Susanne. Kan väl diskuteras hur mycket fira det blir ur Diaras synvinkel men för mig ska det bli kul iaf. :D

Bild från dagens tur:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards