Stangen

Alla inlägg den 14 juni 2021

Av Emma - 14 juni 2021 07:10

Äntligen sommarlov och äntligen har jag tid att skriva här, haha. Har egentligen redan haft drygt en veckas lov men verkligen haft fullt upp. Så det får bli en kort sammanfattning av de senaste två veckorna.

Förrförra veckan var jag i Uppsala nästan hela veckan. Skrev tenta på måndag fm och hetspluggade sedan hela veckan till en jättestor tenta på fredag em. Båda kändes bra så var med skön känsla jag gick på sommarlov sen! Jag kom hem igen lördag kväll så då blev inte mycket gjort men på söndag hann jag med desto mer. Red dressyr på alla hästarna på morgonen. Diara var väldigt fin och vi avslutade även med att ta några språng, ända upp till 1m vilket det var längesen vi hoppade sist. Det gjorde hon superfint! Zorro var också väldigt fin, kan inte vara mer än nöjd med honom. Emilio var väldigt pigg och lydig och fick hoppa några språng vilket han älskar. Sötnosen <3
På em tvättade vi alla hästarna och deras borstar och så tränade jag även. Avslutade dagen hos Camilla där jag red en duktig Tompa i skogen samt gosade med hennes nya fölis.
Bilder från den veckan:



Denna veckan började jag sommarjobba på Anicura som djurvårdare så där har det gått en hel del tid. På kvällarna har hästarna fått motion. I tisdags tömkörde jag Emilio och tränade själv samtidigt. Han var väldigt pigg och duktig. På onsdagen red jag Zorro i skogen och han var riktigt lösgjord och fin. På torsdagen fick Diara gå ett dressyrpass på fältet och hade kunnat rida hur länge som helst för hon var så fin både i traven och galoppen. Massa power och fjäderlätt i handen. Därefter tränade jag. På fredagen vilade hästarna från ridning men Emilio fick gå en kvällspromenad. På lördagen red jag Diara i skogen men hon var väldigt tittig så blev inte så harmoniskt. Sen var jag och mamma på stan och handlade lite innan vi städade stallarna hela em. Avslutade dagen med en skogspromenad med Molly.

I går red jag dressyr med Diara på morgonen. Hon var generellt väldigt fin men aningens tung i handen. Pappa fotade oss lite så det kommer. Emilio longerades även. Sen tränade jag och på em gick jag promenad med Molly samt mockade hagen och lyckades bränna mig i solen, haha.


I dag jobbar jag 8-17 och alla hästarna vilar så blir nog bara promenad med Molly i kväll.

Bilder från förra veckan:

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards