Stangen

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma - 29 juli 2011 13:31

Tja allihop!!

I går köpte jag en egen lila kamera för 1490 kr + ett minneskort för 260 kr på 4 GB. Den sååå snygg. Ni ska snart få se snygg bilder ifrån den men först måste pappa installera något slags bild överförings program på dartorn. 


I dag red jag Stangen i skogen. Vi kom i trav och jag kom på att jag hade råkat rida lätt i fel takt. Jag höll på att rätta till det ner Emilio snubblade. Efter som jag inte var med på det så trillade jag över Emilios huvud och landade på ena axlen. Jag är som tur var bara lite öm.

Vi tror att det finns en liten chans att han kan ha Atros. Det är en ben sjukdom som gamla hästar får eller hästar som hoppar mycket och jag har ju hoppat honom ganska mycket men inte så högt.

När en häst har Atros så snubblar den mycket och ganska rejält. Och det gör min lilla Stang ibland!!!! Snyft.... Han får inte ha den sjukdomen!!!!!!!!


Vad tycker ni föresten om min nya bloggheader?


Nyss ringde mamma på en D-ponny till mig!! Vi kanske ska åka och titta på den någon dag. Jag hoppas det. Fast den ligger i Tjörn och det är typ 20 mil bort. Suck.....


Kram Emma

 

Av Emma - 21 juli 2011 10:01

Här är bilder på när jag tävlade Emilio för första gången i våras den 30 april.

     

Emilio i transporten.


På tävlingsplatsen.    

Jag hoppar Emilio på framridningen.

 

Min gamla favohäst ifrån ridskolan jag red på - Petronella.

   

Jag inne på banan.

       

Vi fick rosett!!     

Av Emma - 21 juli 2011 09:50

Här är bilder på när jag longgerade Maijl i våras. (och två Wilma bilder)

         Här ska Emilio ut i hagen igen.

   Wilam upponer i soffan hos mormor och morfar. Råkade skära av huvudet på henne.

    Och innan jag han ta en ny bild hade hon vänt sig rätt igen. Grrr

Kram.

Av Emma - 21 juli 2011 09:38

Här är lite bilder ifrån i våras.

  

   

 

Av Emma - 21 juli 2011 09:33

Här kommer lite försenade bilder ifrån min födelsedag:


   Jag blåser ut ljusen i tårtan. (Jag fick bara blåsa ut 3 av 11 för resen blåste vinden ut :()

    Min smarria jordgubbstårta.:D

Kram Emma:D 

Av Emma - 21 juli 2011 09:28

Hej!!

I går red jag och hoppade Emilio här är lite bilder:

                  Visst är han sööt!!!!

Kram Emma:D

Av Emma - 19 juli 2011 10:18

Hej!!  Vi har nyligen varit på Öland och här är många bilder ifrån det.

                                                                       
  Kram Emma:D

Av Emma - 16 juli 2011 14:17

Här är några bilder sen i vintras:

  

 

 

     

 

 

  

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards