Stangen

Alla inlägg under juli 2014

Av Emma - 31 juli 2014 21:40

I dag var det äntligen hoppdags med Diara igen! Vi hoppade en liten bana bestående av:

1. Rättuppstående (80 cm) på diagonalen

2. Kombination (70 cm) på ena långsidan

3. Oxer (70 cm) på andra långsidan


Så en enkel bana och hon hoppade superfint!!!!


Emilio var oxå pigg i skogen! Galoppade på så fint!


   

Av Emma - 30 juli 2014 21:30

I dag bar det av ut i skogen med Diara! Vi red Finneryd och hon var väldigt pigg! Ja, det blir väl lite enformiga inlägg här egentligen, haha! Söt var hon iaf! I morgon blir det lite hoppning!

 

Av Emma - 30 juli 2014 21:30

I dag red jag Qajsa igen! Alltid lika skoj :) Vi red kors och tvärs rundan och båda hästarna var rätt så trötta. Qajsa var snäll och.... som vanligt helt enkelt. Det finns inte mycket mer att säga, haha.

 

Av Emma - 29 juli 2014 21:30

I dag var det ett riktigt krutpaket som jag satte mig på. Diara vilade ju i går och det märktes. Vi värmde upp i skogen och hon var mer vild än tam. Sedan jobbade jag dressyr med henne på banan och stundtals gick hon riktigt fint men var lite okonsentrerad i bland.


Emilio och jag tog en skogssväng som vanligt. Han var oxå okoncentrerad men det är han alltid eftersom hans ända tanke är att försöka äta så mycket som möjligt, haha :)

 

Av Emma - 28 juli 2014 21:30

"Den helt klart billigaste affären!" Är tanken när man knallar in där redo för en dag av trängsel, köer, letande och bärande.

"Allt är så billigt!" Detta har nässlat sig in i våra hjärnor och gör att denna tanke ofta kommer: "Äh, jag tar den oxå det är ju så billigt."

Det är först när du, mer död än levande, kommit genom kassan och inspekterar kvittot som du märker att "den helt klart billigaste affären" just har gett sig årets dyraste shoppingrunda!

Du är några tusenlappar fattigare och tänker "Oj, vad dyrt det blev...".

Men ändå kommer du tillbaka nästa år igen: "Allt är så billigt!" "Ullared är helt klart den billigste affären!"


Visst är det så?


Ja, vi har varit i Ullared och det blev dyrt, haha. Men några bra saker fick man ju tag i även att mycket var onödiga saker som man slängde ner i vagnen bara för att "Det är så billigt."


That´s life! ;)


Exemplar av denna sort var tyvärr slutsålda, haha:

 

Av Emma - 27 juli 2014 21:15

   Lördag:

Provade sadeln på Diara och den passade fint. Hoppade henne lite med den över de nya hindrena. Sedan red jag Emilio en sväng i skogen och han var söt som vanligt. Sedan hasade man sig ut på en jogging tur i värmen för att sen bada! En lugn dag ;:)


I dag:

Diara reds dressyr på banan. Hon var jättefin! Emilio och jag red i skogen som vanligt :)

Självklart badade jag oxå!


Av Emma - 25 juli 2014 19:57

I dag har det varit fullt upp! På morgonen var vi på stan och handlade innan vi åkte för att köpa en begagnad hopp sadel till mig och Diara. En Santa Cruz Celine, som jag tidigare nämt som min favorit. Nu är det bara att hoppas att den passar! Det roliga är att sadeln fanns på det ställe där Kiwi stod innan vi köpte henne för ca 8 år sedan. Hennes förra ägare tyckte det var jättekul att höra att hon mådde bra och så fick jag även se hennes gamla box. Jag kunde riktigt se henne framför mig i den, lite snobbig som hon är, haha.


Väl hemma så lät jag lill-Amanda ta en sväng på Emilio barbacka i skogen innan jag badade med honom. Det var jättekul för han slog med frambenen och åt vass hela tiden, haha. Vilka idéer! Sedan blev det bad utan honom och det var helt UNDERBART varmt i vattnet!!!!!


         


Finaste Kiwan:
           

Av Emma - 25 juli 2014 09:19

Godmorgon allihopa. Dagen till ära (haha) bjuder jag på bilderna på när Emilio hoppar titt-hinder! Kanske är vi inte det vackraste ekipaget eftersom jag är alldeles för lång och han dessutom brukar hoppa ifrån så långt innan hindret vilket gör att jag lätt hamnar lite efter. Men om ni kollar på hans teknik (så väl man nu kan se den på en bild) så är det väldigt fin!


           

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards