Stangen

Alla inlägg under juni 2021

Av Emma - 30 juni 2021 06:30

             

Av Emma - 29 juni 2021 16:23

Ligger efter här som vanligt, haha. Så här kommer en sammanfattning:
Jobbade under veckan och red på em/kvällar. Inte så mycket att säga om den delen egentligen. Diara gick ett dressyrpass mitt i veckan där hon var magiskt fin och lösgjord från start <3
På midsommarafton var jag ledig. Red den åtliga midsommarritten barbacka på Diara vid halv 6 på morgonen. Tyvärr fick vi regn så var helt genomsur när jag kom hem men hon var iaf superfin! Sedan red jag Zorro en liten svänf och han skötte sig bra. Därefter tränade jag och sen fixade Emilio midsommarfin samt firade midsommar med familjen.

På lördagen vilade alla hästarna men jag var ute och gick med Molly, mockade i hagarna samt fixade tårtan inför mitt födelsedagskalas med mormor och morfar som vi hade på em.

På söndagen fyllde jag 21 år och det firades med tävling! Var riktigt kul att äntligen få komma iväg på något så det var i oktober senast. Detta var new forest riks utställningen då jag är för gammal för att tävla ponny på vanlig tävling nu. Diara skötte sig super och gav mig bästa födelsedagspresenten med vinst i den engelska ridklassen och andra plats i utställningen! Kommer ett inlägg om det med mer bilder.

I går slutade jag 16 och sen red jag Diara en liten sväng i skogen. Hon var hur fin som helst även denna gången.
I dag slutar jag 17 och då ska jag och Amanda fira min födelsedag i efterhand med en liten utflykt så det blir kul.
Ha en fortsatt bra tisdag!

Av Emma - 21 juni 2021 21:11

Ny vecka och årets längsta dag! Snart midsommar med - då är det verkligen sommar på riktigt!

I lördags var jag med min kompis i Gränna hela dagen. Var över 30 grader varmt men som tur var fläktade det en del från vattnet så i skuggan var det ändå okej svalt. Vi köpte glass och polkagrisar och hade hur kul som helst. 

     


På söndagen red jag dressyr på Diara på morgonen. Ett riktigt toppenpass! Hon kändes så lösgjord och fin i både trav och galopp och jag bara njöt av henne. Finaste <3

Sedan tränade jag och på em var jag och badade med Amanda. 


I dag har jag jobbat 7-16 och sedan red jag med Victoria. Jag hade Diara och hon var fin även i dag men väldigt tittig vilket störde harmonin en del. 

   


I morgon jobbar jag samma tider och sen ska jag träna efteråt. :)

Av Emma - 19 juni 2021 10:00

             

Av Emma - 18 juni 2021 05:13

Så skönt med fredag igen, även om jag börjar 6 även i dag. Men egentligen är det inte så illa för är riktigt lyxigt att sluta vid 15. Då hinner man mycket mer på kvällen. I går red jag Diara en ganska lugn sväng i skogen. Det var riktigt varmt och i dag ska det ju bli ännu varmare. Hon var iaf väldigt mjuk och fin och med bra energi.
I dag ska jag träna när jag kommer hem men mycket mer händer nog inte.
Hoppas ni får en fin fredag!

Av Emma - 17 juni 2021 05:09

I dag börjar jag redan vid 6, därav den tidiga morgonen. Efter jobbet ska Diaras ridas så det blir desto roligare.
Annars har det inte hänt jättemycket i veckan. Hästarna vilade ju i måndags och i tisdags reds Diara men av mamma. I går tömkörde jag Emilio och tränade samtidigt. Han var rätt seg och ville mest äta så var ett heltidsarbete bara att motverka det.
Hoppas ni får en fin torsdag!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards