Stangen

Alla inlägg under juli 2021

Av Emma - 30 juli 2021 16:23

I går slutade jag 15 och red ut på Diara efteråt. Hon kändes fin. Lite seg i början men jättepigg när vi vände sen, haha. Sen bortsade jag även Emilio och var ute och gick/sprang lite med honom.
I dag red jag dressyr på Diara på morgonen. Det regnade massor så trodde inte det skulle gå så bra men blev faktiskt ett superpass. Traven var magiskt fin och vi jobbade med skänkelvikningar, öppnor, slutor, ryggningar och travökningar. Avslutade md lite galopp och även där hängde den bra känslan med. Sen tränade jag och nu jobbar jag till kl 21.

Av Emma - 28 juli 2021 09:46

Så om tre veckor får jag sommarlov på riktigt. Men tyvärr kommer skolstarten närmare med så blandade känslor?
Sen sist har jag i princip bara jobbat. Red Diara i skogen söndag morgon innan jobbet och hon var jättefin. Sen jobb både söndag kväll och måndag. Tränade när jag kom hem.

Så mycket roligare än så är det inte. Diara i söndags:

Av Emma - 24 juli 2021 20:18

Det har varit så skönt att vara ledig i dag! Jag red Zorro i skogen på morgonen och han kändes jättemjuk och fin. Sedan red jag ett dressyrpass på Diara. Började med mycket trav för att få till en bra känsla efter att vi haft det lite kämpigt de senaste passen. Hon blev verkligen superfin där och vi jobbade med öppnor, slutor, skänkelvikningar, övergångar och ryggningar och hon var verkligen helt i ramen. Sen gick vi upp i galopp och där var hon okej fin i början men tyvärr började hon streta sen och den fina känslan var borta. Men tar iaf med mig traven från detta pass för där var hon riktigt fin. Sedan tränade jag och på em gick jag promenad med Emilio och mockade i hagarna. 


Inte skrivit sen onsdag men inte heller hänt så mycket. I torsdags gick jag promenad med Emilio och i går med Molly. 

I morgon ska jag rida Diara innan jag börjar jobba vid 12. 

Molly i går:
 

Av Emma - 21 juli 2021 16:51

I går red jag Diara efter jobbet. Hon var lite halvseg men annars okej mjuk och fin. Avslutade sedan kvällen med promenad med Molly.
I dag när jag kommer hem ska jag träna och hästarna vilar.
Bara två dagar till helg!
Molly i går:

Av Emma - 19 juli 2021 19:33

Helgen gick rätt fort, kändes som jag jobbade ett enda långt pass, haha. Innan jag åkte in på lördagen red jag iaf Diara i skogen och hon var ganska fin. 

I dag har jag varit ledig vilket var jätteskönt. Dagen har varit i princip identisk med fredagen, haha. Red dressyr på Diara på morgonen. Som alltid är hon super i uppvärmingen men blir hängig och stretig så fort jag börjar samla henne mer och i dag släppte det inte så avslutade lite tidigare istället. Ingen idé att bråka när det inte löser sig. Zorro gick sedan ut och var rätt tittig men annars okej fin. Han tyckte väl man skulle få vila när man fyller år, haha. Sen tränade jag och på en bortstade jag Emilio och gick promenad med honom och sen mockade klart hagarna. På kvällen har vi firat Zorro med tårta och lite sång. 

   

Av Emma - 16 juli 2021 19:30

Efter att ha jobbat 8-17 både onsdag och torsdag och hunnit alldeles för lite på kvällarna så var det riktigt skönt med en ledig dag i dag! Jag red dressyr på Diara på morgonen innan det blev för varmt. Hon var väldigt fin i uppvärmningen men blev lite stretig i galoppen sen. Jobbade henne dock på en åtta som är vår standardövning och hon blev riktigt fin av det så vi avslutade passet bra. Sedan fick Zorro gå en sväng i skogen och han var också väldigt fin. Därefter tränade jag och på em borstade jag Emilio samt mockade i hagarna. 

I helgen jobbar jag 12-21 lördag och 6-15 söndag så ska faktiskt sova över på jobbet. Väldigt smidigt.

Några bilder från dagen:

     

Av Emma - 13 juli 2021 20:15

I dag jobbade jag till 15 och sen firade vi Molly som fyller hela 1 år i dag! Begriper inte när hon blev så gammal! Blev iaf paket, extra godis och massa gos<3
Sedan red jag både Diara och Zorro i skogen. De var fina och lydiga men såklart irriterade av alla miljoner flugor vi hade runt oss.
Bilder från i dag:

Av Emma - 12 juli 2021 14:20

Ny vecka och i dag började jag vid 6. Bästa tiden för då slutar man redan 15. Ska träna när jag kommer hem, hästarna vilar.
I går red jag först Zorro i skogen på morgonen och han skötte sig super. Sen hoppade jag lite med Diara. Vi tränade lydnad och brutna linjer över småhinder. Hon blev lite framtung och jobbig även om hon fortfarande lydde bra. Testade att höja ett hinder så hon fick ta i lite mer och ?vakna upp? och då fick vi mycket bättre flyt sen. Om det berodde på det högre hindret eller bara att spärren släppte vet jag inte men är nöjd med avslutningen iaf.
Under em gick jag med Amanda och så borstade jag Emilio och myste med honom. En bra söndag helt enkelt.

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards