Stangen

Alla inlägg under februari 2024

Av Emma - Lördag 17 feb 16:58

Blir lite bristande uppdatering här nu men finns inte heller så mycket att skriva om. Vardagarna spenderas på hästkliniken och ledig tid läggs på hästplugg. Jag har nu gjort 4/6 veckor på häst och därmed gått över på medicindelen. Jag tycker egentligen att kirurgi är roligare men sättet som de undervisar på medicin är mer givande så det är kul på olika sätt. Om två veckor har jag första hästtentan vilket är en fallsyntes där man ska lösa ett fall, antingen kirurgi eller medicin vilket lottas. Jag hoppas på medicin då dem lärarna är snällare i rättningen men magkänslan säger att det kommer bli kirurgi, haha. Men vi får väl se.


I dag har jag pluggat exakt hela dagen och enbart kollat ut genom fönstret på solen, deprimerande nog. Har sån ridabstinens, var 1,5 månader sen nu. Men iaf fått en del plugg gjort och än är dagen inte slut. I morgon blir det lite mer variation då jag även ska ha helgjour på skolan på kvällen. Gillar kvällsjourerna mest för de är mysigast men som all tid i skolan är det också mycket slöseri med pluggtid, haha. 


Hoppas ni har en fin helg! Är ni lika taggade på vår och sommar som jag är nu? Så trött på all snö och is. 


Inlägget får prydas av några Molly bilder jag fått skickade hemifrån, saknar henne massa <3

     

Av Emma - Fredag 2 feb 21:58

Vi har nu gått in i årets andra månad. Känns absurt hur snabbt nedräkningen mot att min tid i Uppsala är klar går. Nu är redan 1/3 av mina veckor på häst gjorda (om man bara räknar ordinarie dagar och inte jourpass) och det är nästan lite synd eftersom det är den roligaste delen. Har lärt mig massor hittills och hoppas på ännu mer under de kommande fyra veckorna. 

Utöver det är det mest plugg. Eller egentligen är det bara plugg, sorgligt nog. Saknar hästarna, Molly och familjen massor nu när jag måste vara här uppe så långa perioder. 

Hoppas ni får en fin helg!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards