Stangen

Alla inlägg under december 2019

Av Emma - 31 december 2019 11:53

Sista dagen på 2019 har anlänt, nyårsafton känns alltid lika konstig på det sättet. Jag har iaf ridit ett dressyrpass på Zorro och han kändes ganska fin, lite tung i handen bara. Ta ut lite travbommar så han fick lyfta på tassarna, vilket han tyckte var kul. Förutom det har jag joggat och nu ska jag plugga och sen blir det nyårsfirande med familjen i em.

Jag har inte skrivit om igår än men red iaf Emilio i skogen på morgonen och har var pigg och fin. Blåste väldigt mycket vilket gjorde honom lite extra busig. Sedan red jag och Diara första passet på banan sen vintervilan. Massa övergångar för att få henne riktigt på bakbenen och hon blev superfin och väääldigt pigg, haha.

Hoppas ni får ett magiskt nyår!
Bilder från dagens joggingtur och första solen på jag vet inte hur länge:

Av Emma - 30 december 2019 07:00

Vi luftade vingarna på hoppbanan. Första gången på 1,5 år! Diara skötte sig super och det blev två felfria rundor!

 

Av Emma - 29 december 2019 21:53

I går morse red jag och pappa ut på Diara och Zorro. Var -10 så var iskallt och stenhårt så blev mest skritt tyvärr.

Sedan kom Anna och sov över till i dag vilket var jättekul. Äntligen återförenade efter flera månader <3
När hon åkt var jag ute och sprang en runda och sen har jag pluggat resten av kvällen.

Av Emma - 27 december 2019 21:56

I går longerade jag Emilio på morgonen samt hade träning för Amanda och Zorro. Sedan åkte vi båda ner till Camilla och red. Jag red Campari och han var duktig. Vi kollade även när hon red sin nya treåring Ludde som var riktigt söt. Fux med bläs! Hur kelig som helst dessutom <3
I dag red vi Emilio och Diara på morgonen. Diara kändes återigen superfin. Blev lite pigg och stark i galoppen men annars fanns inget att klaga på. Efter ridningen joggade jag och sen var det plugg som gällde. Två veckor kvar till tentan och jag kan inte fatta hur jag ska lyckas trycka in allt i huvudet tills dess.
I mon ska Diara & Zorro ridas och sen kommer Anna och sover över till söndag vilket ska bli superkul!

Kom på nu att jag glömt förklara rubriken, haha. Blev iaf -4 och lite snöpuder i dag som ska ligga till söndag. Förhoppningsvis blir det den ända vintern men tror inte vi kommer så lidrigt undan...

Av Emma - 25 december 2019 21:52

Hoppas ni alla har haft en fin juldag! Jag red Diara i skogen ihop med Amanda & Zorro i morse. Hon var superfin! Massa energi men använde den rätt och trampade under sig super och så fort jag tog förhållningar så samlade hon ihop sig och kändes elastisk som en gummiboll. Så nöjd över känslan! Förutom det har jag joggat och pluggat.
I mon ska jag träna Amanda och Zorro och longera Emilio. Sen ska vi även till Camilla och rida så det blir kul. :)

Av Emma - 24 december 2019 22:12

Nu är julafton snart över för i år, sorgligt nog. Min har varit jättemysig. Jag började den med en barbackatur på Diara. Hon var pigg och taggad. Sedan åkte vi i vanlig ordning till mormor och morfar och åt julmat, kollade Kalle Anka och öppnade julklappar. Jag fick bl.a ett nytt dressyrschabrak till Diara samt ett par shortchaps. Dagen avslutades med jul i stallet där hästarna fick varsitt julknäckebröd <3

Av Emma - 23 december 2019 16:42

I morgon är det julafton! Känns verkligen superkonstigt, hela december har gått så fort. I går kokade jag och mamma knäck och chokladkola och i dag fixade vi hästarnas julknäckebröd så nu är vi redo inför julen!

I går red jag och Amanda ut på Diara och Emilio på morgonen. Diara var väldigt pigg men skötte sig fint. Förutom det var jag ute och gick samt pluggade.
I dag red jag & Amanda Zorro och Emilio. Zorro var inte så fin som jag trodde han skulle vara efter arbetet på banan men han var iaf bättre än innan. Sedan joggade jag och så var jag & Amanda ute på långpromenad. Nu sitter jag och pluggar, bra uppladdning inför julafton XD

Av Emma - 23 december 2019 07:00

Juni var en händelserik månad, därav mer än en bild igen...

Vinst i årets tredje start också!

 


Studentbalen:


Och så studenten:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards