Stangen

Alla inlägg under november 2016

Av Emma - 30 november 2016 21:44

Blir ett sent kvällsinlägg om min onsdag nu när allt plugg inför morgondagens prov i tyska och läxprov i kemi är klart. Efter skolan i dag red jag Diara i skogen. Det var fortfarande hårt och fruset i marken men åtminstone liiite bättre än i måndags så vi tog en ganska lugn runda. På en rakstäcka gick det att hålla lite högre tempo då det är mycket mjukt gräs i mitten så där travade och galopperade vi några vändor. Diara var superpigg och poppade som en popcorn i galoppen, hon typ studsade fram, haha.


I morgon väntar en seg och tråkig dag men det är ju faktiskt 1 decmber = vinter på riktigt. Dessutom släpper vårt hinderföretag ZorroJumps ett julerbjudande som gäller fram till julafton - missa inte det! Ni hittar det på hemsidan (www.zorrojumps.n.nu) och på sociala medier.

Sov gott i natt. ♥


Vill tävla nuuuuuu! Segt att veta att det dröjer typ 2-3 månader...    

Av Emma - 29 november 2016 07:10

Godmorgon! Taggade på tisdag? Ni vet iaf att jag inte är det, hehe.

Tyvärr blev det ändrade planer i går då det var minus hela dagen och därmed stenfrusen mark när jag skulle rida. Eftersom det gör mer skada än nytta att rida på sånt hårt underlag så fick Diara vila istället. Hon gick ju lördag och söndag och håller ändå på att trappas ner för vintervila så för henne gjorde det inget men jag tyckte att det var surt. Det var ju ridningen jag såg fram emot hela skoldagen... Det ska iaf vara plusgrader och sol i morgon så jag hoppas det stämmer så att vi inte missar fler pass. Kommer sakna att rida henne sen när hon vilar så vill verkligen passa på nu sista veckan. <3

Långt inlägg med lite innehåll, hehe. Ha en bra tisdag!

Av Emma - 28 november 2016 07:24

Godmorgon!
Tänkte starta veckan med en liten översiktig planering framåt vad det gäller Diara.
Denna veckan kommer jag rida henne som vanligt måndag och onsdag. Sen på lördag blir det ett lite lugnare pass och på söndag bara skritt. Denna veckan är nämligen sista veckan i vår igångsättningsperiod och sen får jag börja rida henne på banan igen. Det kommer jag dock inte göra utan hon ska få sin vintervila nu för att verkligen vara på den säkra sidan. Så tre veckors vila väntar och sen börjar jag rida igång henne igen på jullovet. Hon ska även få börja gå med de andra hästarna igen nästa helg även om jag inte gillar det då den hagen är väldigt mycket ojämnare. Men hon är ju utläkt nu och det är den hage hon brukar gå i på vintern så jag är bara nojig.
Så ser planen ut för de kommande veckorna. Det innebär ju ännu tråkigare bloggning med mer skoltjafs men ni får stå ut. ;)
Ha en bra måndag!

Av Emma - 27 november 2016 16:22

Denna söndag har bjudit (och bjuder fortfarande på) blåsigt och kallt väder. Några snöflingor har t.o.m synts till. Jag och Amanda red Diara och Emilio i morse vid halv 8 ungefär. Då det var fruset och marken var stenhård så tog vi det väldigt lugnt och körde en ganska kort runda. Eller rättare sagt, inte så många vändor fram och tillbaka på vägen. ;)

Sen dess har jag bara pluggat. Så enformigt verkligen. Kommer fortsätta hela kvällen dessutom...

Några bilder på min prinsessa i dag, hon är sååå lurvig nu:

     


Av Emma - 26 november 2016 22:07

Denna lördagen har bara susat förbi, detta har jag gjort:
På morgonen red jag och Amanda ut ihop på Diara och Emilio. Diara var riktigt taggad men jag lyckades få till superfint galopparbete i början. Sen gjorde jag misstaget att testa en galoppökning med henne och sen handlade allt om att hålla hyfsat lugnt tempo, haha.
Jag har även joggat, julpyntat stallet och pluggat massa matte.
Bjuder på några bilder på stallpyntet, bl.a en före & efter bild på granen.

Någon mer än jag som blir helt grön av avund av att se alla bilder & filmer från SIHS?!? Asså jag vill också vara där!!! Varför måste det vara så långt till Stockholm... Snyft...

Av Emma - 25 november 2016 14:35

Hej! Hoppas ni har haft en bra fredag hittills! Jag är påväg tillbaka från pappas jobb nu och det är nästan tomt på bussen - så skönt! När jag åkte åt andra hållet var det kaos p.g.a alla Black Friday shoppare.
Tänkte iaf visa er några bilder från ridpasset på banan förra helgen. Längesen det blev några färska bilder nu. Har dock inte hunnit redigera dem så ni får ursäkta att de är lite disiga. ;)
Ha en fortsatt super fredag och tagga heeeelg!


Här travar jag Zorro i en lite lägre form:

       

Amanda & Emilio:

     

Amanda & Zorro, galopp på andra bilden:

     

Jag & Emilio:

                 

Av Emma - 24 november 2016 07:01

Godmorgon! Torsdag är det vilket innebär att det snart är fredag och att det snart är helg! Alla inlägg denna veckan har varit rätt tråkiga känns det som men det blir ju så när jag kommer hem för sent för att kunna rida. I dag ska ju iaf Diara ridas så mamma är snäll och gör det åt mig då det är mörkt när jag kommer hem.
Själv ska jag plugga som vanligt, finns alltid nåt som man måste göra...
Ha en bra dag!

Av Emma - 23 november 2016 17:18

Hej! Har ni haft en bra onsdag? Jag har precis kommit ut från en tre timmars lång uppsatsskrivning i engelska och har jätteont i huvudet, hehe. Det gick väl okej iaf, hoppas bara att läraren gillar det. ;)

Nu ska jag hem och äääääääta och sen göra tre olika läxor inför i mon, något jag egentligen inte hinner...
Ha en bra onsdagskväll!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards