Stangen

Alla inlägg under juni 2014

Av Emma - 30 juni 2014 21:00

Vi tog en ganska lugn sväng eftersom både Qajsa och Cassino tävlat igår. Och det gick bra för dom båda! Så dom var rätt sega och trötta. Vi red kors och tvärs rundan, hihi ;)

 

Av Emma - 30 juni 2014 14:05

I dag var det uteritt för hela slanten! Först red jag Finnneryd med Diara och hon var pigg som vanligt. Redan red jag en liten mysig skrittstig som jag utforskade med Emilio. Som vanligt var det återvändsgränd men men....

Nu i em ska jag ner till Camilla och rida! Det blir kul!

 

Av Emma - 29 juni 2014 17:30

I dag har jag varit så duktig att jag målat de plankor (bom-plankor alltså) som legat och väntat på att bli målade typ hela våren, haha. Detta var första vita grundstryckningen, sedan ska det va en till innan jag kan måla "mönstret". Nu till ridningen:


Jag och lill-Amanda red ut på Zorro och Emilio. Emilio var jättepigg därbak medan Zorro mest segade. Det var först i slutet jag fick igång honom.


Sedan red jag och mamma Diara och Kiwi på banan. Diara var JÄTTEFIN!!! Och blev sååå glad för att det äntligen funkade för det var första gången sen vi satte på bettet igen. Kiwi var oxå fin sa mamma, jag hade inte tid att kolla, hihi ;)


Bilder från när jag provred Diara, det känns som jättelängesen:
         

Av Emma - 28 juni 2014 17:06

I dag har det regnat HELA dagen!! I fm red jag ut på Kiwi, det var ett tag sen jag red henne nu och det var jättekul. Hon var jättefin :)

Just nu har vi mitt födelsedags kalas. Fick pengar och tävlingsschabrak + huva :D

Det var allt från mig kära läsare ;)
 

Av Emma - 27 juni 2014 19:45

I dag övergår denna bloggen från att ha en 13-årig bloggerska till att ha en 14-årig! Grattis till mig själv, haha :)

Är förvånad över alla grattis jag har fått! Bombad på insta och facebook. Kompisar har kommigt förbi med presenter och så självklart från mamma och pappa men det var bara dom jag räknat med, haha.

Vad jag har fått kommer jag till senare! Nu till dagens ridning!

Började med Diara, en lugn tur var tänkt med hon var helt galen. Skulle bara galoppera och det blev ingen riktig ordning på det hela, haha. Sötnosen.

Sedan red jag ut tillsammans med lill-Amanda för första gången. Jag på Zorro och hon självklart på lilla Emilio. Hon var så stolt att hon sken som en sol där bak trots spöregnet, haha.

Zorro i sin nya sommargrimma:
 

Diara i sin nya! Som jag fick av mamma och pappa:

 

Då till presenterna! Grimman här ovanför med matchande grimskaft, butiks bild:

 

Tävlingsschabrak till Diara:

 

Reflexboots - rosa (ser inte exakt ut som dom på bilden):

 

Ridjacka: (ser inte ut exakt som den på bilden):

 

Ryktborste med äkta hår:

 

Röt-vir rotborste

Godis

Badlakan med Mulle-häst

Almanacka för skolåret 14-15

Munkjacka CRW


Det blir fler i morgon när jag har kalas :)

Av Emma - 27 juni 2014 09:30

50 cm - 4 fel

På framhoppningen var hon lite osäker och jobbig. Stannade på framhoppningskrysset och tvekade på dom andra. Men jag drev på henne även att självförtroendet inte var det bästa. Väl inne på banan hade vi en bra galopp men hon förstökte stanna på ettan. Jag hade som plan att inte få några fel så jag tryckte över henne stillastående. Detta upprepades på alla hinder fram till nr 5. Där hoppade hon normalt. Sedan upprepades det på nr 6 men på de två sista hoppade hon över utan stopp. Tyvärr petade hon ner en bom med bakbenen på hinder nr 3 när vi hoppade stillastånde. Är väl inte direkt nöjd med henne i denna runda för hon var bara fjantig. Är dock nöjd med min ridning för jag tryckte på henne bra och det kommenterade även speakern.


50 cm - 0 fel

Efter tveksamheterna i första klassen bestämmde vi oss för att låta Diara hoppa 50 en gång till istället för 70 bara för att hon skulle få en garanterat bra runda! Och det blev det! Vi skuttade runt utan problem och hon tvekade inte ett dugg! Så det blev rosett!! Det som var lite roligt var att många helt främmande människor sa att dom tyckte att jag red bra! Väldigt uppskattat kan jag säga - man blir så glad!!!

Min fina, fina ponny:

         


Av Emma - 26 juni 2014 18:22

Nu sitter vi i bilen på väg hem igen! Är nöjd med dagen. I 50 var hon tveksam och hoppade stillastående över nästan alla hinder och då råkade hon tyvärr peta ner en bom så 4 fel. Då bestämde vi att vi skulle ändra 70 till 50 igen bara för att jag skulle kunna trycka över henne igen om det behövdes. I denna omgång gick det jättebra och vi skuttade över alla hinder hur lätt som helst. Det var inte så snyggt men felfritt!! Så det blev rosett! <3<3

Av Emma - 26 juni 2014 15:49

Taggad ryttare och förhoppningsvis taggad häst är nu på väg mot Bratteborg! Diara har lovat mig att göra sitt bästa. Nu är det bara att hoppas att hon håller sitt löfte. Vi hörs senare! <3

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards