Stangen

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma - 27 augusti 2011 10:22

Hej!

Idag har jag lite bilder ifrån när vi hade kräftskiva. Och så lite bilder på våran kantarell skörd. 3 tidningar fulla. Ni ska få se.

Så i dag blir det mindre text och mer bild:D Hehe...

Skolan har ju börjat nu också... Sådär...


Kram kram!!!

Den största kräftan av alla!

 

Tidning nr 1!!

 

Tidning nr 2

    Tidning nr 3!

Av Emma - 23 augusti 2011 16:18

Hej!!!

Här är bilder på mig och Emma när vi rider lektion för min granne Camila med Emilio och hennes häst som heter Unesco.

 Här är Emilio och Unesco i två boxar i Camilas stall innan vi red.

               På väg upp ifrån banan.

   Avsittning

      Borstning och mys i stallet:D


Kram kram:)

Av Emma - 23 augusti 2011 15:34

Hej!!!

Som det stod i rubriken så ska Emilio få testa ett nytt bett. Han vill gärna dra upp nosen (så långt upp så att jag ser den uppifrån hästryggen) för att komma undan bettet. Vi ska försöka med ett mjukare bett. Emilio har ett vanligt tränsbett som är ganska tjockt alltså ganska snällt.

För det är ju så att ju tjockare bett du har på din häst dessto snällare bett har den och tvärtom.

Vi ska alltså försöka hitta ett ännu tjockare bett till min lille älskling.

Vi får se hur det går.

Kram kram!!!!

Lilla Wilma i korgen

 

 Emilio med sina nya transportskydd.

Här är ett vanligt tränsbett som är lite mitt i mellan i sin tjocklek. 

Av Emma - 10 augusti 2011 10:33

Tja!

Den 31/7 var jag och kollade på dom Svenska New forest Mästerskapen i hoppning. Bara New Forest alltså!! Både B, C och D-ponnyer.

Vetlandaortens ridklubb anordnade tävlingen och deras anlägning var jättestor. Två ridhus, två dressyrbanor, två hoppbanor, över 100 tävlings boxar, två privatstall och ett ridskolestall. Puh....

Jag fick många fina bilder och här dom:

(Jag har filmer också men dom kommer senare!!!)

                             

Kolla vilken big dressyrbana dom hade. Dom hade en till också:D

                                 Kolla vilket big ridhus!!!!!

         

En stor tävlingbana med supersnygga hinder!!! (dom hade till och med en vattengrav)

               Här var det en som var lite trött:)

      

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards