Stangen

Alla inlägg under april 2023

Av Emma - 30 april 2023 18:45

En solig men blåsig söndag. Vi var och handlade på morgonen och sen fikade vi hos mormor och morfar så ridningen blev först på em. Red dressyr på båda pållarna. Diara var först ut och med henne red jag en framridning som om vi skulle tävlat och sen LB:1 två ggr. Saknar verkligen att tävla så det var kul att åtminstone rida program. Hon gjorde det fint!
Zorro gick bara ett enkelt lösgörande pass som vanligt. Var lite hängig i början men blev fin mot slutet.

Av Emma - 29 april 2023 18:45

Äntligen hemma igen! Saknat hästarna och Molly massa!
Startade såklart dagen i stallet där jag red ut på både Diara och Zorro. Båda var helt okej pigga.
Sedan tränade jag, gick promenad med Molly samt mockade i hagen.

Av Emma - 25 april 2023 08:30

Nu är jag inne på sista av 9 veckor smådjur. Har varit en galet lång period men också väldigt lärorik och kul. Nästa vecka börjar jag på häst och första veckan där är på distans så kommer kunna vara hemma vilket ska bli väldigt skönt!

 


Av Emma - 14 april 2023 12:48

Fredag igen! Och jag har överlevt ännu en vecka här uppe. I tisdags hade vi tanddag där vi först tränade på att dra ut tänder på döda skallar och sedan fick göra tandrengöring på en av undervisningshundarna. En lärorik dag! Resten av dagarna har vi varit på kirurgi pil och tagit in olika smådjurspatienter. Varit lite halvsegt.
Hoppas ni får en bra helg!

Av Emma - 10 april 2023 21:30

Kändes väldigt deppigt att komma upp hit igen men är bara att fortsätta tugga igenom de sista veckorna fram till sommaren nu. Fick iaf en väldigt fin sista morgon i stallet med två soliga uteritter. Både Diara och Zorro var väldigt pigga och fina. Synd bara att det fortfarande måste vara minusgrader varje morgon. 

Nu när jag kommit upp hit har jag kollat på en film om tandrengöring inför övningen vi har i morgon och nu är det dags att sova. 

Hoppas ni får en fin vecka!

 

Av Emma - 9 april 2023 19:21

Det va minusgrader igen i morse. Så segt för då vill snön aldrig ge sig helt. Jag och Diara var iaf ute en runda i kylan och det va en sån dag då allt var farligt, haha. Sedan åkte jag till Camilla och red Nellie. Hon fick gå en längre tid i skogen i dag vilket var första gången och hon skötte sig super! Så duktig bebishäst!

Under em gick jag två promenader samt lekte med Molly.
I morgon är det tyvärr dags att åka upp till Uppsala igen. Så extremt otaggad?

Av Emma - 8 april 2023 19:15

Hoppas ni har haft en riktigt bra påskafton! Jag startade min med ett dressyrpass på Zorro. Han kändes väldigt mjuk och fin och jag la istället stort fokus på min sits och red mycket utan stigbyglar.
Sedan åkte vi och fikade hos mormor och morfar.
På em red jag ett blandat dressyr och hoppass på Diara. Hon var galet fin! Så mjuk och bärig i alla gångarter! Lite lam i sprången men annat fanns absolut inget att klaga på. Hade kunnat rida hur länge som helst!

Av Emma - 7 april 2023 19:15

Påskhelgen är i full gång och det börjar äntligen bli lite vår ute efter all snö. Dock minusgrader varje morgon fortfarande vilket är lite segt.
I går red jag Zorro på morgonen och därefter Diara ihop med Victoria. Va ett tag sen vi sågs nu så jättekul att prata lite.
I dag vårstädade jag stallet och sadelkammaren på morgonen. Sopade väggar, golv och tak samt dammsög. Skönt att ha det gjort! Sedan red jag Nellie hos Camilla och hon skötte sig fint. Förutom det blev det träning och lek med Molly

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards