Stangen

Alla inlägg under augusti 2021

Av Emma - 30 augusti 2021 16:33

Hoppas ni har haft en bra måndag. Här har det äntligen varit lite soligt igen så har varit en härlig dag. I morse red jag Zorro i skogen. Han var seg och tittig så ingen succé. Sen var jag ute och sprang och under em har jag plockat lingon samt varit på en långpromenad med Molly. Bjuder på några bilder från den:

       

Av Emma - 29 augusti 2021 19:45

Jag startade min söndag med att rida min favoritrunda med Diara. Hon var ganska så pigg och skötte sig fint. Lite väl tittig för att få ett riktigt flyt men sån är hon ju ibland. Sedan gick jag en promenad med Emilio och han var väl måttligt intresserad av det, haha. Förutom hästarna har jag gått med Molly samt spenderat ytterligare några timmar mockandes ute i hagarna. 

Några bilder från dagen:

       

Av Emma - 28 augusti 2021 18:39

Har regnat konstant i dag och varit riktigt fuktigt och kallt. Saknar sommarvädret mer än någonsin. Red iaf både Diara och Zorro i skogen i morse. Zorro var rätt seg medan Diara var piggare. Annars var de fina båda två. Förutom ridningen har jag plockat svamp, gått med Molly och mockat i hagarna. Tre jackor men frös ändå, haha. 

Hoppas ni har haft en mindre regning dag!

 

Av Emma - 27 augusti 2021 18:43

De senaste dagarna har i princip varit konstant regn. Så segt. I går var jag och träffade Anna igen för att hämta några saker jag glömde i hennes bil efter road tripen. I dag har jag ridit Diara och hon var ganska så fin men lite missnöjd med vädret, haha. 

Hoppas ni har haft en bra fredag!


Detta saknar man ju något enormt...

 

Av Emma - 25 augusti 2021 21:01

Kändes nästan konstigt att återgå till vardagen hemma efter vår lilla minisemester hahaha. Men har saknat hästarna och ridningen så det var kul med.
I går red jag ut på både Diara och Zorro och de skötte sig okej. På em longerade jag en ganska seg Emilio. Plockade även lingon och gick med Molly.

I dag red jag dressyr på Diara. Vi jobbade mycket på bärigheten med övergångar och halvhalter. Är ju det hon tycker är allra jobbigast så hon blir gärna lite framtung men är ändå väldigt nöjd med dagens pass.
På em var jag med Amanda och vi gjorde drömrulle och milkshake för att fira hennes födelsedag i efterhand (drygt en månad, haha).

Av Emma - 23 augusti 2021 21:00

Jag och Anna har haft fyra riktigt härliga dagar nu när vi varit på vår roadtrip. Vi har blandat campinglivet med turistande, vackra solnedgångar, bad och god mat. Låter bilderna tala för sig själva:

Av Emma - 19 augusti 2021 18:58

Veckan har rullat på men ganska snarlika dagar. I tisdags red jag Zorro i skogen och han var rätt seg men annars okej. I går fick Diara gå en lite längre sväng och hon var väldigt pigg och älskade våra långa galopper lika mycket som jag. En riktigt solig och härlig ridtur. Gick även promenad med Emilio och han var pigg men lite småsur över att bli utdragen i skogen, haha. 

I dag red jag först Zorro och sedan Diara samma runda. De var båda fina och duktiga. Har också gått på promenad med Molly och packat inför road tripen jag och Anna ska iväg på fredag-måndag. 

Hoppas ni har haft en bra torsdag!

Diara i går:
 

Av Emma - 16 augusti 2021 11:24

Startade helgen med en uteritt på Zorro och han kändes väldigt fin. Sedan tränade jag och på em longerade jag en väldigt pigg och busig Emilio innan jag mockade i hagarna. 

I går red jag och Diara ut min favoritrunda på morgonen. När vi väl tagit oss förbi de hästätande fåren hade vi en superhärlig runda och njöt av varje sekund. <3 Resten av dagen spenderades med att rensa ur lite här hemma m.m

I dag red jag Diara en kortare runda på morgonen. I em ska även Emilio få lite borstning och motion. Nu har ju mitt sommarlov börjat på riktigt i och med att jobbet är slut vilket är galet skönt men också konstig känsla, haha. Synd det bara är 2,5 veckor. 

Några bilder från helgen:

         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards