Stangen

Alla inlägg under februari 2021

Av Emma - 27 februari 2021 16:55

Hoppas ni har haft en bra lördag! Jag och Amanda red ut på Diara och Zorro i morse. Det var minus igen så var lite halv hårt men gick ändå bra. Och var en härlig morgonsol! Diara kändes väldigt fin. 

Under förmiddagen var jag sedan med på hästavelsförbundets föreläsning om att visa häst för hand. Mycket var bekant men lärde mig också en hel del nytt, bl.a om sommarpremieringar vilket är nytt område för mig. Var väldigt kul och intressant!

Förutom detta har jag gått promenad och så pluggat såklart. 

Bild från i måndags. Nu är all snö borta!

 

Av Emma - 26 februari 2021 14:29

Här har det gapat tomt denna veckan. Har haft väldigt mycket plugg så får skylla på det, haha. Här är iaf vad jag har gjort sen i måndags.

Tisdag: Red Zorro i skogen och han var väldigt mjuk och fin och i ramen. Så duktig! Därefter gick jag promenad och pluggade.

Onsdag: Vi hade dugga på morgonen så hann inte rida innan så som jag annars brukar. Men efter lunch fick Diara gå första riktiga dressyrpasset för året då banan äntligen smält av. Vi checkade mest lösgjordheten samt tränade lite skänkelvikningar och hon var sååå fiiiin! Mycket mer lyhörd för skänklarna än hon brukar och till och med skänkelvikningen åt höger gjorde hon istället för att ignorera vänster skänkeln som hon brukar! Traven blev dessutom riktigt härlig på slutet och när jag testade en travökning så ökade hon med sån power! Och galoppen var somlad och bärig! Ja, ni hör ju att jag var nöjd med detta passet, haha. Därefter tränade jag och sen ännu mer plugg.

I går: Zorros tur att gå på banan - första gången i år och egentligen på typ 3 månader eller något liknande. Han var extremt lat men mjuk i munnen och i sidorna. Efter lite galopp blev tempot något bättre och jag är nöjd med honom. Han blev fin för att vara honom och galoppen var betydligt bättre än i höstas även om jag verkligen fick driva varje språng. Förutom detta gick jag promenad och sen plugg.

I dag: Diara reds i skogen på morgonen. En lugn och harmonisk tur. Därefter promenad och sen träning. Och så massa plugg såklart men ska bli skönt med helg nu iaf!


Vill ha sommar nu!

 

Av Emma - 25 februari 2021 05:30

               

Av Emma - 22 februari 2021 20:04

I dag var det 11 plusgrader och sol - så härligt! Även i går var det riktigt varmt så snön har smält i en rasande fart. I går red jag och Amanda ut på Diara och Zorro och Diara kändes pigg och superfin! Sen gick vi en promenad och förutom det pluggade jag hela dagen + att mormor och morfar kom förbi på fika. 

I dag var det -4 på morgonen (varför ska plusgraderna inte komma förrän senare på dagen?!) så jag och Diara fick ta det ganska lugnt på vår uteritt men hon var i vilket fall väldigt fin. Sedan tränade jag, gick med mamma & Molly samt pluggade. 

Diara i går och i dag:

   

Av Emma - 21 februari 2021 05:45

               

Av Emma - 20 februari 2021 18:36

Det har varit plusgrader hela dagen i dag och ska vara flera dagar. Snön försvinner i en förvånandsvärt snabb takt och ingen är gladare än jag, haha. Är så trött på vinter nu - vill ha sommar och värme! 

Jag var iaf hos Camilla i dag och red Campari. Han var pigg och väldigt fin. Därefter träningscyklade jag, gick två promenader (en med mamma och en med Amanda) och sen har jag pluggat hela dagen.

I mon ska jag och Amanda rida ut på Diara och Zorro. Förhoppningvis är det inte allt för halt i skogen då. 


Bild från en ridtur på Campari i januari:

 

Av Emma - 19 februari 2021 20:51

Hoppas ni har haft en skön fredag - så skönt med helg nu!

Jag red Diara på fältet bakom stallet i morse, ett kort dressyrpass. Höll bara på i en halvtimme, inkl. fram och avskrittning. Passet blev ganska likt det på banan. Hon var tjurig och motsträvig i början men blev ganska snart mycket finare och gav en bra känsla. Högersidan behöver jag komma åt bättre men är svårt när hon ignorerar skänkeln och underlaget inte heller är optimalt. Men vi har ju många månader på oss. En liten rolig detalj är att jag red intill staketet på övre delen av fältet och hängde min jacka där. När vi sedan kom ner till andra änden och vände tillbaka så fick Diara syn på jackan och den var totalt livsfarlig, hahaha. Enligt henne hade den väl bara dykt upp där helt plötsligt trots att jag satt på hennes rygg när jag hängde den där. Hästar alltså, haha. Sen höll hon full span på jackan hela passet ifall den skulle attackera. Man vet ju aldrig...


Förutom detta har jag gått promenad med Molly och sen plugg, plugg och åter plugg. 

Diara i dag:

   

Av Emma - 18 februari 2021 18:49

Hej! Helt sjukt att det är fredag i morgon - känns fortfarande som typ tisdag! I vilket fall så ska det som alltid bli skönt med helg. I går vilade alla pållarna men jag var ute på två promenader, varav en fick Emilio hänga med på (inte så uppskattat från hans sida, haha). Sen plugg hela dagen. 

I dag red jag och Amanda ut på Diara och Zorro. Vi red en runda som vi i princip aldrig rider och det tyckte både vi och hästarna var kul. Zorro stack till och med i en backe, haha. Diara kändes harmonisk och fin! Därefter tränade jag och sen har jag pluggat samt haft presentation av ett grupparbete under em. 

Ha en fin torsdagskväll!

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards