Stangen

Alla inlägg under januari 2021

Av Emma - 31 januari 2021 16:05

I morse var det -14 och riktigt ruggigt när jag och Zorro red iväg vid strax innan 8. Men han var hur fin som helst i dag, både i traven och galoppen så är jättenöjd. <3

Därefter åkte jag till Camilla och red Tompa. Han var pigg och väldigt lydig. Vi tog några riktigt fina bilder i solen som ni ser här nedan. 

Avslutade med att träna och nu plugg resten av dagen.

           

Av Emma - 31 januari 2021 16:00

                             

Av Emma - 30 januari 2021 20:48

I dag har alla hästarna vilat och vi har varit på stan. Jag köpte nya vinterridskor och trefingervantar och sen fick Molly en ny leksak med. Inte för att hon behöver fler men var en väldigt söt häst så vi kunde inte motstå, haha.
Förutom detta har jag gått promenad med Molly, myst med hästarna i vintersolen och så pluggat massa.
Molly och hennes nya leksak:

Av Emma - 29 januari 2021 12:33

Då var det redan fredag igen och jag ligger lite efter här känner jag. I onsdags longerade jag Emilio på fältet men blev bara i skritt och trav för det var hårt och dåligt underlag. Sedan tränade jag innan jag gick över till Victoria för att hälsa på hennes nya häst Riley samt prata om vad som hänt sen sist. 

I går så vaknade vi till dryga 2 dm snö och mer kom det under dagen! Vilken vändning! Helt plötsligt såg jag alla dagar med minus som något positivt när de inte innebar stenhårt och halt underlag. Dessutom är det så vackert ute nu med tjocka snötäcken på alla träd. Är sådär riktigt härlig pudersnö! Jag red Zorro på morgonen och han gillade verkligen snön. Vi red och vände längst ner på en väg och det gick undan när vi vände och galopperade upp, haha. Han försökte bocka flera gånger och sen tog det lite tid innan jag lugnat ner honom. Nästa galopp hade han lagom med energi och trampade under sig sååå fint. Så fint har han inte galopperat sen i somras innan galoppen började bli så dålig. Traven var som vanligt väldigt fin. När vi sedan red och vände på en annan väg och skulle galoppera från hemmet igen så var galoppen dock som vanligt. Han låtsas vara rädd för allt och typ trav-galopperar... Men får leva på den fina galoppen, har saknat hur fint han kan gå i den när han anstränger sig. Vi kom tillbaka lagom till Camilla kom och skodde alla hästarna och sen på em gick jag med Amanda och pluggade. 

I dag så har jag ridit Emilio samma runda som Zorro fast bara första vägen för han blir ganska trött i snön. Han var dessutom hur pigg som helst och galopperade som bara den när vi vände längst ner. Sen fick jag ha honom på tvären ner för backen som följde efter för han ville bara fortsätta. Älskar när han har denna enegin - då finns det ingen häst som är roligare att rida

Några bilder från i går där ni ser all snö:

     

Av Emma - 29 januari 2021 05:30

             

Av Emma - 26 januari 2021 12:26

Nu är tentan över - så skönt! Kändes dessutom väldigt bra. Resten av dagen blir lugn. Ska ut och gå med Molly och sen får vi se. Hästarna vilar i dag. Zorro gick i går däremot och vi fick ta det ganska lugn för var så isigt och halt även ute i skogen nu. Han var iaf väldigt fin, särskilt på en av travsträckorna. Då tryckte han på med bakbenen och i ett jämt stöd fram till båda tyglarna - så härlig känsla. Förutom det så tränade jag, gick med Molly och pluggade.


Men nu ska jag ta pluggfri eftermiddag och kväll! Och njuta av att slippa sitta på tåg som jag hade gjort om vi haft tentan på plats. Ha en fortsatt bra tisdag!

Gammal söt bild på Zorro:

 

Av Emma - 24 januari 2021 18:33

Jag startade min söndag med att longera Emilio på fältet. Det vara ganska hårt men marken sviktade fortfarande lite och var helt avsmält så slapp isen. Det är sjukt dåligt underlag nu och rena blankisen på ridbanan, vid beterna och även på vissa ställen i skogen. Och nu ska det vara minus utan att komma snö i flera dagar. Denna avsmältning var verkligen sååå onödig! Emilio skötte sig iaf okej men var väldigt seg. 

Efter lite plugg åkte jag ner till Camilla och vi åkte till ridhuset med Ludde och Tompa och hoppade lite. Jag har ju inte ridit på bana sen nyårsafton då Diara har vintervila hela januari (och underlaget hade ju gjort att det inte gått i vilket fall) så det var verkligen hur kul som helst att kunna rida lite ordentligt! Och att dessutom hoppa gjorde det hela ännu roligare. Tompa tyckte det var lika kul som jag och var en riktig stjärna <3

Förutom detta roliga så har jag bara pluggat.


Jag och Tompa i dag:

     


Camillas chihuahua Zelda hade fått valpar - bara två veckor gamla och små som råttor! HUR SÖTA!?!

       


Avslutar inlägget med denna bild på Molly när hon sitter på ridbanan. Ni ser ju hur halt det är där, haha. Och det stör mig lite att den är det för jag har ju inte satt en hov på den sen innan snön kom bara för att den inte skulle bli såhär och vad är tacken för det nu? Den blev ju isgata i alla fall...

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards